۱۵ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۲۶
کد خبر: 83158877
T T
۰ نفر
بخش سوختگي زنجان حدود 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد

زنجان - ايرنا- رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني زنجان گفت: هم اكنون بخش سوختگي زنجان حدود 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه طبق برنامه ريزي انجام گرفته بهار سال آينده به بهره برداري كامل مي رسد.

دكتر پرويز قزلباش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون بخش 38 تختخوابي شهر زنجان سوختگي مركز اموزشي درماني تخصصي و فوق تخصصي از پيشرفت خوبي دارد و با توجه به نوسانات قيمت ارز و مشكلات اقتصادي تلاش مي شود اين پروژه در سال آينده به بهره برداري برسد.
وي اظهار داشت: در زمان حاضر بخش سوختگي مستقلي در كشور وجود ندارد و بر اين مبنا دانشگاه علوم پزشكي زنجان به عنوان قطب 6 شامل استانهاي البرز، قزوين، قم، اراك و ساوه بيش از گذشته مي تواند تحولي مهم را در اين حوزه بوجود آورد.
اين مسئول خاطرنشان كرد: هم اكنون اعتباري بالغ بر 40 ميليارد تومان براي بهره برداري طرح در نظر گرفته شده كه در صورت تثبيت قيمت ارز مي توان به اتمام بهنگام آن بيش از گذشته اميدوار بود.
وي اضافه كرد: عمليات اجرايي بخش سوختگي مركز آموزشي تخصصي و فوق تخصصي آيت الله موسوي زنجان در دي سال 89 و در زميني به مساحت 6 هزار و 500 متر مربع و در چهار طبقه آغاز شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني زنجان ادامه داد: اتمام بخش سوختگي زنجان يكي از پروژه هاي مهم و اولويت دار اين استان بشمار مي رود كه با بهره برداري كامل آن علاوه بر درمان بيماران اين استان به استان هاي ديگر نيز مي توان خدمات لازم را ارائه كرد.
معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان زنجان در اين ارتباط به خبرنگار ايرنا افزود: يكي از علل مهم در تاخير در اجراي اين پروژه طراحي اشتباه آن از سوي پيمانكار و مشاور طرح بود كه اين موضوع به مسولان استاني نيز اعلام و در دادگاه نيز محكوم شدند.
دكتر محمدرضا مهراسبي خاطر نشان كرد: پيش از اين نيز براي اجراي فاز اول اين پروژه اعتباري بالغ بر هشت ميليارد و 800 ميليون ريال هزينه شد كه بنا بر اعلام مسوولان وقت، جذب نشدن اعتبارات كامل از موانع مهم در اتمام به موقع اين پروژه بود.
به گزارش ايرنا، بخش سوختگي در كنار مركز اموزشي تخصصي وفوق تخصصي آيت الله موسوي زنجان واقع شده است.
9646/8068