۱۶ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۳۱
کد خبر: 83160140
T T
۰ نفر
ثبت نام بيش از 17هزار نفر در مسابقات سراسري «مدهامتان»

تهران- ايرنا- دبيرستاد عالي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كشور، از برگزاري سيزدهمين دوره مسابقات سراسري مدهامتان خبر داد و گفت: تاكنون بيش از 17 هزار نفر در اين مسابقات ثبت نام كرده اند.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا از ستاد عالي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كل كشور، حجت الاسلام و المسلمين حبيب رضا ارزاني با اشاره به جزئيات مسابقات سراسري «مدهامتان»، كشف و شناسايي استعدادهاي برتر قرآني فعال كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور در قالب ايجاد رقابت سالم را از اهداف اين مسابقات عنوان كرد.
وي شناسايي و ارتقاي سطح اطلاعات عمومي و تخصصي نوجوانان و جوانان علاقه مند به فعاليت هاي قرآني، ترغيب و تشويق مديران كانون ها به كشف استعدادهاي محلي و منطقه‌اي فعال قرآني و آشنايي بيش از پيش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفيت هاي قرآني موجود در كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد را از ديگر اهداف اين مسابقات برشمرد.
دبيرستادعالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور، با اشاره به ابلاغ آيين نامه اين مسابقات در هفته وحدت به استان ها، گفت: اين مسابقات در رده سني مختلف و در دو بخش خواهران و برادران در دو رشته «قرائت تحقيق» و «حفظ كل» برگزار مي شود.

** 30 دي ماه آخرين مهلت ثبت نام در مسابقات مدهامتان
وي با بيان اينكه آخرين مهلت ثبت نام در اين مسابقات تا 30 دي ماه است، افزود: علاقه مندان مي توانند با مراجعه به سايت www.modhammatan.com نسبت به ثبت نام و همچنين كسب اطلاعات بيشتر از نحوه مسابقات اقدام كنند.
حجت الاسلام ارزاني، با اشاره به ثبت نام بيش از 17 هزار نفر در اين سامانه، تاكنون، گفت: بيشترين شركت كننده ها در بخش هاي «حفظ جزء 30» و «نقاشي آيات» هستند.
وي اظهار داشت: مسابقات كشوري مدهامتان 25 اسفندماه در مشهد برگزار مي شود و نفرات برتر استاني در هر رشته به مرحله كشوري راه پيدا مي كنند.
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، درباره علت انتخاب مشهد مقدس به عنوان ميزبان مرحله كشوري مدهامتان گفت: با توجه به اينكه مشهد، پايتخت جهان اسلام در سال 2017 است، لذا ميزبان اين جشنواره، شهر مشهد معرفي شده است.
دبيرستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور، با اشاره به اينكه يكهزار و 500 خانه نور در كشور فعاليت مي كنند، گفت: اجراي طرح تلاوت نور در مساجد، برگزاري جلسات تفسير قرآن كريم، اجراي طرح تفسير كوتاه، برپايي محافل نوراني انس با قرآن كريم، محفل جزء خواني قرآن كريم، برگزاري مسابقات قرآن، جشنواره قرآني مدهامتان، اجراي طرح قرآني 1452 و برپايي جلسات آموزش قرآن كريم از مهم‌ترين برنامه‌هاي ستاد عالي كانون‌هاي مساجد در حوزه قرآن و عترت است.
ثبت نام سيزدهمين دوره مسابقات استاني قرآني «مدهامتان» ويژه كانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد از ۱۵آذر 97 آغاز شده است.
اين مسابقات در راستاي نشر و ترويج معارف قرآني و استفاده از ابزارهاي فرهنگي و هنري براي جذب و ترغيب حضور و شركت بهتر نوجوانان و جوانان در فعاليت‌هاي قرآني مساجد، در هشت رشته قرائت (تحقيق) و حفظ كل در رده سني 16 تا 30 سال و رشته‌هاي قرائت(ترتيل)، حفظ جزء30، اذان، قرائت تقليدي، نقاشي آيات و قرائت نماز در رده سني 7 تا 16 سال برگزار مي‌شود.
فراهنگ**1355**3009
۰ نفر