هشت فعال قرآنی خراسان‌شمالی به مسابقات کشوری "مدهامتان" راه‌ یافتند

بجنورد- ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: هشت فعال قرآنی استان در رشته‌های مختلف شانزدهمین دوره مسابقه مدهامتان به مرحله کشوری راه یافتند.

حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله‌ پاکدامن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مهلت نام‌نویسی در شانزدهمین جشنواره قرآنی "مدهامتان" در ۳۱ تیرماه سال جاری بود که در مجموع ۲۲۲ نفر از حافظان، مکبران، قراء و موذنان از مناطق مختلف استان آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند.

وی افزود: این دوره از مسابقات در ۲ بخش کلی ویژه اعضا در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذان، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبّری، قرائت نماز، استعدادیابی، معارف اهل‌بیت و نیز بخش کانونی در رشته‌های طرح مسجد پایگاه قرآنی، طرح تلاوت نور و تولیدات هنری بود.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: افراد ثبت نام کننده در سه رده سنی کودکان زیر هفت سال، نوجوانان رده سنی هفت تا ۱۶ سال و جوانان نیز برای فعالان قرآنی ۱۷ تا ۳۰ سال با هم رقابت کردند.

حجت الاسلام پاکدامن تصریح کرد: بر این اساس هیات داوران متشکل از فاطمه بابایی، حجت الاسلام محمدرضا محمدی و مجید رمضانی آثار ارسال شده را بازبینی و در نهایت هشت فعال قرآنی در رشته های مختلف برگزیده شدند.

وی افزود: ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به‌ عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم، کشف استعدادها و فراگیری فعالیت‌های قرآنی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha