۱۸ دی ۱۳۹۷، ۳:۲۲
کد خبر: 83162622
T T
۰ نفر

سفر رهبر كره شمالی به چین تایید شد

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۳:۲۲
کد خبر: 83162622
سفر رهبر كره شمالی به چین تایید شد

پكن- ایرنا- رسانه های كره شمالی روز سه شنبه تایید كردند 'كیم جونگ اون' رهبر این كشور به منظور دیدار و گفت و گو با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین به پكن سفر كرده است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری مركزی كره شمالی اعلام كرد 'كیم' از روز دوشنبه تا پنجشنبه به مدت 4 روز با دعوت 'شی جین پینگ' به پكن سفر كرده است.
چهارمین سفر رهبر كره شمالی به چین بعد از آن تایید شد كه رسانه های منطقه شب گذشته (دوشنبه شب) از ورود قطار حامل مقامات عالی رتبه كره شمالی به چین خبر داده بودند.
اما در پكن نیز سخنگوی حزب كمونیست چین با تایید سفر 'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی به چین اعلام كرد این سفر 4 روزه با دعوت 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین و دبیركل حزب كمونیست این كشور انجام شده است.
بر اساس گزارش ها قطار حامل مقامات ارشد كره شمالی ساعت 22 شب گذشته از خط مرزی منطقه داندونگ بین چین و كره شمالی عبور كرد و در میان تدابیر امنیتی وارد خاك چین شده بود.
'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی سال 2018 میلادی سه بار به چین سفر كرد و با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین درباره راه های گسترش همكاری های دو كشور دیدار و گفت و گو كرد.
احتمال داده می شد با توجه به اینكه رهبر كره شمالی برای دیدار با رییس جمهوری آمریكا آماده می شود، دیدار دیگری از پكن برای هماهنگ كردن مواضع دو كشور انجام شود.
**آساق**1904**