۱۹ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۲۶
کد خبر: 83165224
T T
۰ نفر
خراسان رضوی نیاز به اشتغال و رفع مشكلات اقتصادی دارد

مشهد - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان از سیاسی كاری ها اشباع شده و نیاز به اشتغال و رفع مشكلات اقتصادی دارد.

حمید بنایی چهارشنبه شب در مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید خراسان رضوی در مشهد افزود: مدیران باید دست از كار سیاسی بردارند و به فكر معیشت و اشتغال مردم باشند.
وی اظهار داشت: اولویت استاندار در وهله نخست باید اشتغال مردم و در مرحله دوم بهبود وضعیت اقتصادی باشد، با این حال سیاست هم بخشی از كار دولت است و نمی توان از آن چشم پوشید.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: استاندار جدید خراسان رضوی در دیدار اعضای مجمع نمایندگان این استان اعلام كرد كه برنامه وی برای دوره مدیریت جدید در استانداری، 90 درصد كار عمرانی و اشتغال و 10 درصد كار سیاسی است.
بنایی با اشاره به مشكلات اقتصادی خراسان رضوی و لزوم برنامه ریزی سریع برای آن اظهار داشت: اگر واحدهای تولیدی نیمه تعطیل یا تعطیل استان دوباره فعال شوند، 70 درصد مشكلات بیكاری استان حل می شود.
عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مشكلات كم آبی در خراسان رضوی گفت: اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان به این استان اجتناب ناپذیر است و همه مقدمات لازم برای عملیاتی كردن این پروژه فراهم شده ضمن اینكه اجرای پروژه هایی مانند افزایش آبیاری تحت فشار برای مزارع به منظور مدیریت مصرف بهینه آب در استان ضروری است.
بنایی خطاب به استاندار جدید خراسان رضوی و عملكرد مناسب وی در زمینه آبادانی روستای محروم 'قلعه گنج' در استان كرمان، افزود: در استان خراسان رضوی هزار روستای محروم مانند قلعه گنج وجود دارد كه نیازمند نگاه مدیریتی و آبادانی محور است.
این نماینده مجلس اظهار داشت: 81 هزار پروژه نیمه تمام در كشور وجود دارد كه برای اتمام آنها بیش از 500 هزار میلیارد تومان نیاز است و بودجه دولت برای اتمام این پروژه ها كافی نیست.
وی گفت: تاكنون موفق نشده ایم از سرمایه و توان بخش خصوصی برای اتمام پروژه های نیمه تمام عمرانی در كشور بهره بگیریم لذا باید در سال آینده و در دوره جدید مدیریتی خراسان رضوی این موضوع مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی با تاكید بر نگاه عدالت محورانه در توزیع امكانات و خدمات بین شهرستان های استان افزود: نباید به گونه ای عمل شود كه شهرستان ها تحت تاثیر مشهد قرار گیرند و ساكنین آنها به این شهر مهاجرت نمایند.
وی همچنین با تاكید بر بومی گزینی در انتخاب مدیران استانی و محلی اظهار داشت: خراسان رضوی دارای نیروهای تحصیلكرده و توانمند است لذا ضرورت دارد از آنان در پست های مختلف مدیریتی استفاده شود.
بنایی بر حل مشكل موسسه پدیده نیز تاكید كرد و گفت: تاكنون دستگاه های دولتی سهم خود را از این موسسه دریافت كرده اند اما سهم مردم عادی هنوز پرداخت نشده، امید است با تدبیر استاندار جدید مشكل این موسسه و بدهی های معوق آن به مردم حل شود.
وی با اشاره به پروژه برقی كردن قطار مشهد – تهران افزود: معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای اجرای این پروژه قول مساعد دادند اما شواهد نشان می دهد كه برقی كردن قطار مشهد – تهران متوقف شده است.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در طول 40 سال گذشته به اندازه 150 سال در این كشور كار عمرانی انجام گرفته اما هنوز در حوزه حمل و نقل ریلی، ساخت آزادراه و بزرگراه ضعف وجود دارد.
بنایی استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی در مدیریت استان را توصیه كرد و از استاندار جدید این استان خواست یك رابط پارلمانی برای مجلس شورای اسلامی تعیین كند تا بتوان ارتباط نزدیكتری بین مدیریت استان و نمایندگان مجلس برقرار كرد.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی از رشیدیان، استاندار قبلی این استان قدردانی كرد و گفت: براساس قانون منع بكارگیری بازنشستگان 17 استاندار بازنشسته شدند و علاوه بر استانداران، 66 مدیر دولتی دیگر در كشور نیز براساس این قانون پست خود را ترك كردند.
در این مراسم علیرضا رزم حسینی به عنوان استاندار جدید خراسان رضوی معرفی و از خدمات علیرضا رشیدیان استاندار قبلی این استان قدردانی شد.
7489/1922 / 6053
۰ نفر