۲۰ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۴۶
کد خبر: 83165769
T T
۰ نفر
7 پايگاه هلال احمر اروميه در طرح زمستاني فعال است

اروميه- ايرنا- مدير هلال احمر اروميه گفت: هفت پايگاه ثابت، سيار، كوهستاني و بين شهري امداد و نجات در طول فصل زمستان براي كمك به مسافران آماده شده است.

جواد عليزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: يك پايگاه ثابت كوهستاني در منطقه سيلوانا، چهار پايگاه امداد و نجات جاده و بين شهري در منطقه گردنه قوشچي، بزرگراه شهيد كلانتري، سرو و ديزج دول در اين طرح حضور دارد.
وي ادامه داد: همچنين يك پايگاه واكنش سريع / RRT / در كيلومتر سه جاده اروميه به سلماس مستقر است تا در صورت بروز حادثه شديد در محل مستقر يابد.
وي اضافه كرد: همچنين يك پايگاه امداد و نجات شبانه روزي / ERC / به صورت پشتيبان در ساختمان مركز شهرستان اروميه براي امدادرساني در صورت نياز آماده باش است.
وي بيان كرد: 60 نجاتگر، امدادگر تخصصي و عوامل امدادي در فصل زمستان امسال در پايگاه هاي امداد و نجات آماده خدمات رساني هستند.
مدير جمعيت هلال احمر اروميه گفت: پنج دستگاه آمبولانس، چهار خودرو نجات سبك، يك دستگاه خودروي نجات پيشرفته و يك خودرو امدادي در پايگاه هاي شهرستان اروميه قرار دارد.
عليزاده ادامه داد: امدادرساني در تصادفات جاده اي، رهاسازي خودروهاي گرفتار شده در برف و كولاك، آموزش و كمك به بستن زنجير چرخ در جاده هاي برفي، انجام امداد و كمك هاي اوليه سرپايي، خدمات اسكان اضطراري براي در راه ماندگان در پايگاه هاي جاده اي و توزيع اقلام زيستي و غذايي از جمله خدماتي است كه جمعيت هلال احمر در طرح زمستاني ارائه مي كند.
به گزارش ايرنا طرح امداد و نجات زمستاني از 22 آذر ماه جاري آغاز شد ه و به مدت 92 شبانه روز ادامه دارد.
اطلاع رساني عمومي جهت افزايش آگاهي هاي مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسي به حداكثر توان مقابله با حوادث زمستاني با مشاركت همكاران و امدادگران و سازمان هاي همكارو پاسخگويي صحيح، به موقع و كامل به حوادث زمستاني از جمله اهداف اين طرح است.
9918/2093