۲۰ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۴۸
کد خبر: 83165866
T T
۰ نفر
مسابقات جورابين در مهاباد برگزار مي شود

مهاباد- ايرنا- هشتمين دوره مسابقات بازي بومي و محلي جورابين همزمان با دهه فجر انقلاب در شهر خليفان مهاباد برگزار مي شود.

دبير برگزاري مسابقات جورابين روز پنجشنبه در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: هشتمين دوره اين مسابقات با حضور تيم هايي از استان هاي كردستان و آذربايجان غربي و با همكاري شوراي اسلامي شهر مهاباد و شهرداري خليفان برگزار مي شود.
عمر سليماني اضافه كرد: تيم هاي علاقه مند به شركت در اين مسابقات مي توانند با مراجعه به دبيرخانه مسابقات واقع در شهر خليفان و يا با تماس با شماره تلفن هاي 09149209230 و 09147170831 هماهنگي هاي لازم را انجام دهند.
وي اظهار داشت: تاكنون 20 تيم از شهرهاي بانه، ربط، بوكان، مهاباد و سردشت براي شركت در اين مسابقات ثبت نام كرده اند.
وي اضافه كرد: تيم هاي علاقه مند تا 26 دي ماه فرصت دارند با ارائه مدارك لازم نسبت به ثبت نام اقدام كنند.
دبير برگزاري مسابقات جورابين گفت: اين مسابقات روزهاي 27 و 28 دي ماه با مسووليت هيات ورزش روستايي و عشايري خليفان در سالن ورزشي اين شهر برگزار مي شود.
وي يادآوري كرد: هفتمين دوره اين مسابقات با حضور 30 تيم به ميزباني روستاي كيتكه برگزار شد و تيم روستاي 'پاشبرد' مهاباد عنوان قهرماني اين دوره از مسابقات را كسب كرد.
وي اضافه كرد: به تيم اول اين مسابقات 'مازوي زيرين' (گوي زرين) اهدا مي شود و تيم هاي دوم و سوم نيز به ترتيب مازوي نقره و برنز را دريافت مي كنند.
به گزارش ايرنا، بازي جورابين يكي از محبوبترين بازي هاي بومي فصول پاييز و زمستان در مناطق كردنشين به ويژه در مناطق روستايي است.
در اين بازي 2 تيم حضور دارند كه به ترتيب نوعي گوي چوبين به نام مازوج را در داخل 2 رديف از جوراب هاي مخصوص محلي پنهان مي كنند كه تيم مقابل بايد آن را پيدا كند.
تيم ها با پيدا كردن مازوج امتياز كسب مي كنند و تيمي كه بتواند امتياز خود را با عدد 150 برساند به عنوان برنده بازي معرفي مي شود، اگر امتياز تيم ها نزديك به هم باشد، بازي به دور دوم كشيده مي شود.
تيمي كه بتواند در 2 مرحله بيشترين امتياز را كسب كند تيم برتر خواهد بود و در صورت تساوي امتيازها، تيم برنده در دور سوم بازي مشخص مي شود.
سرعت عمل و تمركز حواس در اين بازي از اهميت ويژه اي برخوردار است.
9903/3020/2093