۲۱ دی ۱۳۹۷، ۳:۵۹
کد خبر: 83166342
T T
۰ نفر
وكيل پيشين ترامپ در كنگره عليه وي شهادت مي دهد

تهران - ايرنا - وكيل پيشين ترامپ كه حاضر به همكاري عليه وي با بازپرس ويژه پرونده روسيه شده، اعلام كرد كه درباره ارتباط رئيس جمهوري آمريكا با مسكو در كنگره شهادت مي دهد.

به گزارش بامداد جمعه ايرنا به نقل از تارنماي خبري هيل، «مايكل كوهن» وكيل پيشين دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا كه پيشتر به برخي اتهام هاي عليه خود اعتراف كرده، قصد دارد در مجلس نمايندگان اين كشور شهادت دهد.
«الايجا كامينگز» رئيس كميته نظارت و اصلاحات مجلس نمايندگان آمريكا با تاييد اين مطلب گفت كه كوهن با حضور در اين كميته به پرسش هاي اعضاي آن پاسخ مي دهد.
اعلام شهادت علني كوهن در مجلس نمايندگان آمريكا اولين قدرت نمايي دمكرات ها مقابل ترامپ از زمان به دست آوردن اكثريت كرسي ها در اين مجلس است.
كوهن قرار است 7 فوريه (18 بهمن ماه) به پرسش هاي اعضاي كميته نظارت مجلس نمايندگان آمريكا درباره ارتباط ستاد انتخاباتي ترامپ با روسيه و همچنين پرداخت حق السكوت به زناني كه ترامپ را متهم به ارتباط جنسي با آنان كرده بودند، پاسخ دهد.
وكيل پيشين ترامپ با رابرت مولر بازپرس ويژه پرونده دخالت روسيه در انتخابات سال 2016 آمريكا همكاري كرده و اطلاعات ارزشمندي درباره شركت ترامپ و قراردادهايش با كاخ سفيد به وي داده است.
كوهن ماه گذشته دو فقره از اتهام هايش را پذيرفت و اعتراف كرد كه در شهادتش در كنگره به قانونگذاران آمريكايي دروغ گفته است. وي همچنين اعتراف كرد كه از محل هزينه هاي تبليغاتي و به دستور ترامپ به زناني كه او را متهم به ارتباط جنسي نامشروع كرده بودند، حق السكوت پرداخت كرده است.
اين در حالي است كه رئيس جمهوري آمريكا با رد اين اتهام ها گفته است كه كوهن براي گرفتن تخفيف در مجازاتش به مولر و كنگره دروغ مي گويد.
كوهن ماه گذشته و پس از اعتراف هايش، در يك دادگاه فدرال به سه سال حبس محكوم شد كه قرار است دو ماه ديگر براي گذراندن آن به زندان معرفي شود.
با به دست آوردن اكثريت كرسي هاي مجلس نمايندگان آمريكا از سوي دمكرات ها، فشار آن ها عليه ترامپ براي گرفتن امتيازهاي سياسي افزايش يافته است.
برخي ديگر از كميته هاي اين مجلس از جمله كميته اطلاعات نيز گفته اند كه در صورت نياز از كوهن براي پاسخ به پرسش هاي آنان دعوت خواهند كرد.
با آغاز به كار مجلس نمايندگاني كه در دست دمكرات ها است، احتمال استيضاح ترامپ نيز وجود دارد و حتي برخي قانونگذاران آمريكايي گفته اند به زودي اين پروژه را كليد خواهند زد.
شبد**9416**1379