۲۲ دی ۱۳۹۷، ۲۳:۵۱
کد خبر: 83168210
T T
۰ نفر
ملوانان بازداشت شده اوكراین 4 ماه دیگر مهمان روس ها هستند

مسكو - ایرنا - وكیل یكی از 24 ملوان زندانی اوكراین در روسیه اعلام كرد كه دوره حبس این افراد تا چهار ماه دیگر تمدید شده است.

به گزارش ایرنا، نیكلای پولوزوف با بیان این مطلب به خبرنگاران خاطرنشان كرد: در اسناد ارایه شده در چارچوب پرونده ملوانان زندانی به دادگاه، تاریخ حبس آنها تمدید شده است.
در همین حال ریانووستی نوشت: دادگاه ناحیه لفورتووا مسكو روز 15 ماه ژانویه (روز سه شنبه) حكم تمدید دوره حبس ملوانان زندانی اوكراینی در روسیه را صادر می كند.
خبرگزاری تاس نیز به نقل از یك مقام قضایی روسیه بدون ذكر نام وی نوشت: تاریخ حبس ملوانان اوكراینی تا 25 ماه می (اواسط خردادماه) تمدید شده است.
روز 25 ماه نوامبر (4 آذر ماه) یك یدك كش و دو ناوچه نیروی دریایی اوكراین با 24 خدمه در دریای آزوف در شمال دریای سیاه توسط مرزبانان روسی توقیف شد.
روس ها اعلام كردند كه دو كشتی كوچك اوكراینی به همراه یك یدك كش بدون توجه به هشدارهای نیروهای مرزبانی به آب های سرزمینی این كشور وارد شده و پس از تبادل آتش هر سه شناور توقیف و ملوانان آنها بازداشت شدند.
در آن سوی آب ها و از كی یف نیز خبر رسید كه دو كشتی كوچك زرهی 'بردیانسك' و 'نیكاپول' و یك یدك كش 'یانی كاپو' طبق برنامه از قبل هماهنگ شده از بندر 'اودسا' به بندر 'ماریپول' در دریای 'ازوف' در حركت بودند كه در محاصره نیروهای روسی قرار گرفتند.
این ماجرا باعث بروز موج جدید تنش ها بین روسیه و اوكراین و نیز حامیان غربی این كشور بویژه آمریكا شده است.
واشنگتن اعلام كرده است در صورت خودداری روسیه از ازادی ملوانان اوكراینی، بسته جدید تحریم ها علیه این كشور وضع خواهد كرد.
اروپام*391*1346**