۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶
کد خبر: 83168636
T T
۰ نفر

لایه های باستانی جدید در جیرفت كشف شد

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۴۶
کد خبر: 83168636
لایه های باستانی جدید در جیرفت كشف شد

جیرفت - ایرنا - مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی جنوب كرمان با اشاره به كاوش های محوطه باستانی ورامین شهرستان جیرفت گفت: با كاوش های انجام گرفته لایه های فرهنگی باستانی در این منطقه شناسایی و كشف شده اند.

نادر علیدادی سلیمانی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این محوطه حدود سال 83 كشف شده است و جزو آثار ملی به ثبت رسیده است.
وی تصریح كرد: قدمت آثار و لایه های فرهنگی كشف شده مربوط به دوره هزاره چهارم قبل از میلاد است.
مدیر پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی جنوب كرمان افزود:در كاوش هایی كه از سال 95 در این منطقه انجام شده، تدفین مربوط به هزاره سوم قبل از میلاد كشف شده است.
باستان شناس و مدرس دانشگاه جیرفت در حاشیه رونمایی از كتاب جغرافیایی طبیعی اسفندقه گفت: این محوطه باستانی با قدمتی بیش از كنارصندل، مربوط به پنج هزار و 400 سال پیش است. نصیر اسكندری ادامه داد: در آن دوران، شهری در جیرفت شكل گرفت و در تداوم كنارصندل به اوج شكوفایی در هزاره سوم پیش از میلاد رسیده است.
اسكندری عنوان كرد: این كاوش ها به صورت مشترك بین دانشگاه جیرفت و یكی از دانشگاه های ایتالیا طی 2 سال گذشته انجام شده و این دست آوردها نیز در همین كاوش ها صورت گرفته است.
وی فعالیت شركت معدنی در قلعه سموران شهرستان عنبرآباد را ممنوع عنوان كرد و گفت: فعالیت های این شركت سبب تخریب محوطه این قلعه می شود از این رو فعالیت این شركت معدنی ممنوع است.
3029/7450/7429