۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۲۶
کد خبر: 83168965
T T
۰ نفر
رشته زيست فناوري پزشكي در تربت حيدريه راه اندازي شد

تربت حيدريه- ايرنا- رئيس دانشگاه علوم پزشكي تربت حيدريه از راه اندازي رشته زيست فناوري پزشكي در مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته در اين واحد دانشگاهي خبر داد.

سعيدرضا قنبري زاده روز يكشنبه به خبرنگار ايرنا گفت: به استناد راي صادره در دويست و هفتادمين جلسه شوراي گسترش دانشگاه هاي علوم پزشكي با راه اندازي رشته زيست فناوري پزشكي در مقطع كارشناسي ارشد ناپيوسته در اين واحد دانشگاهي موافقت شد.
وي ابراز اميدواري كرد با گسترش رشته هاي آموزشي در دانشگاه علوم پزشكي تربت حيدريه بتوان در توسعه و رشد علمي جامعه گام برداشت و به خودكفايي بيشتر در توليد دانش رسيد.
وي همچنين از تاسيس مركز تحقيقات علوم بهداشتي در دانشگاه علوم پزشكي تربت حيدريه خبر داد و اظهار داشت: به استناد رأي صادره در كميسيون تاسيس واحدهاي تحقيقاتي ، با راه اندازي مركز تحقيقات علوم بهداشتي در اين واحد دانشگاهي نيز موافقت شد.
قنبري زاده گفت: اين مركز با هدف پژوهش و تحقيق در حيطه ‌هاي گوناگون علوم بهداشتي تاسيس شده است تا استادان و دانشجويان رشته‌ هاي مختلف بتوانند طرح‌ هاي تحقيقاتي خود را به طور مشترك با اين مركز به انجام برسانند.
دانشگاه علوم پزشكي تربت حيدريه با زيرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حيدريه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر از ساكنان آنها در جنوب استان خراسان رضوي خدمات مي دهد.
اين دانشگاه 190 تخت در بيمارستان 9 دي تربت حيدريه و 20 تخت نيز در مه ولات دارد.
شهرستان 225 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غربي مشهد واقع است.
7079/ 6053