هزار و 740 ميليارد ريال تسهيلات روستايي به گيلان تخصيص يافت

رشت - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار گيلان گفت: يك هزار و 740 ميليارد ريال تسهيلات روستايي و عشايري به استان تخصيص يافته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا سيد محمد احمدي روز يكشنبه در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان گيلان در شهرستان لنگرود اظهارداشت: از كل اعتبار سه هزار و 80 ميليارد ريالي تسهيلات روستايي و عشايري گيلان مبلغ هزار و 740 ميليارد ريال از طريق بانك‌هاي عامل به استان تخصيص يافته است.
وي افزود: تاكنون مبلغ دو هزار و 297 ميليارد ريال معادل 75 درصد اعتبار ابلاغي و 132 درصد اعتبار تخصيصي توسط بانك‌هاي عامل متولي پرداخت شد.
معاون استاندار گيلان با اشاره به اينكه بانك توسعه تعاون با 646 ميليارد ريال طرح انعقاد قرارداد شده و با پرداخت 541 ميليارد ريال، بيشترين جذب را داشته، افزود: پست بانك نيز با 453 ميليارد ريال طرح انعقاد قرارداد شده و با پرداخت 402 ميليارد ريال رتبه دوم جذب را در استان داراست.
وي ادامه داد: بانك كشاورزي نيز با هزار و 69 ميليارد ريال طرح به انعقاد قرارداد رسيده و با پرداخت همين مبلغ رتبه سوم جذب بين بانك‌هاي عامل اعتبارات روستايي و عشايري را كسب كرد و صندوق كار آفريني اميد با 302 ميليارد ريال طرح انعقاد قرارداد شده، كمترين درصد جذب در بانك‌هاي عامل را داراست.
احمدي در خصوص وضعيت طرح‌هاي معرفي شده به كارگروه ملي نيز گفت: تاكنون از بين طرح‌هاي معرفي شده به كارگروه ملي در سطح استان، طرح احداث كشتارگاه صنعتي طيور و با رسته اولويت صنايع غذايي، تبديلي و تكميلي كشاورزي با مبلغ 150 ميليارد ريال توسط بانك كشاورزي پرداخت شده است.
وي در خصوص تسهيلات اشتغال فراگير با استفاده از منابع داخلي بانك‌هاي عامل استان گفت: از كل اعتبار پنج هزار و 875 ميليارد ريال استان تاكنون مبلغ 678ميليارد ريال معادل 12 درصد از طريق بانك‌هاي عامل پرداخت شده است.
وي خاطرنشان كرد: از كل اعتبار استان در اشتغال فراگير، شهرستان لنگرود با پرداخت 10 طرح به مبلغ 123 ميليارد ريال و اشتغال 118 نفر رتبه اول را داراست و در همين راستا شهرستان آستارا كمترين درصد جذب را نسبت به سهم خود بين شهرستان‌ها داشته است.
وي در پايان با بيان اينكه در پرداخت تسهيلات روستايي هدف دولت فقط تزريق نقدينگي نيست، خاطرنشان كرد: عزم نظام و در راس آن رهبري اين است كه اشتغال رونق يابد و انتظار ما تحرك بيشتر از بانك‌هاست.
استان گيلان در بخش رتبه بندي كشوري نسبت به 50 درصد اعتبارت ابلاغ شده اشتغال روستايي و عشايري با 195 درصد مبلغ مصوب رتبه 12 كشوري و با 164درصد مبلغ انعقاد قرارداد رتبه 9 كشوري را كسب كرده است.
لنگرود در 60 كيلومتري شرق مركز استان گيلان واقع است.
7296/2007/