نمايشگاه كتاب، مطبوعات و رسانه هاي ديجيتال برگزار مي شود

ياسوج- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه و بويراحمد از برگزاري نمايشگاه بزرگ كتاب، مطبوعات و رسانه هاي ديجيتال در استان خبر داد و گفت: اين نمايشگاه از سوم تا هشتم بهمن‌ ماه در محل نمايشگاه‌هاي دائمي استان برگزار مي‌شود.

به گزارش ايرنا، رضا دهباني‌پور روز دوشنبه در نشست خبري تشريح دستاوردهاي چهل ساله انقلاب اسلامي افزود: محصولات فرهنگي نمايشگاه كتاب با تخفيف 30 درصد به شهروندان ارايه مي شود كه متقاضيان مي‌توانند با ارائه كارت ملي در محل نمايشگاه از بانك، بن خريد كتاب دريافت كنند.
وي ادامه داد: دومين نمايشگاه‌هاي رسانه‌هاي ديجيتال و نخستين نمايشگاه مطبوعات استان نيز همزمان با نمايشگاه كتاب برگزار مي شود.
دهباني پور در ادامه اين نشست با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: فرهنگ زيرساخت و محور هرجامعه اي است و اين را تجربه تاريخي و تعقل اثبات كرده اما سرمايه‌گذاري‌هاي ما در اين حوزه كم بوده و گاهي هم توزيع آن نامتناسب است.
وي افزود: چهل سال زمان كمي نيست و بايد با آسيب‌شناسي نقاط ضعف‌ و آفت‌ها را شناسايي كرده تا از اهداف و آرمان‌هايي كه براي آن‌ها خون داده شده‌ است، آسيب‌زدايي كنيم.
دهباني‌پور ادامه داد: دردر همه محورهاي فرهنگ و هنر در گذشته كم كار شده است در حالي كه استان كهگيلويه و بويراحمد بيستمين سالي است كه جشنواره فيلم فجر را همزمان برگزار مي كند و اين نشان مي‌دهد استان به لحاظ نمايش، تئاتر و غيره جزو استان‌هاي توانمند است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه و بويراحمد گفت: در حوزه تجسمي دست كاريكاتوريست استان كهگيلويه و بويراحمد را در جهان بالا مي‌برند و عكاسان استان در جهان حرف براي گفتن دارند كه همه جز دستاوردهاي انقلاب اسلامي است.
دهباني ادامه داد: محدوديت‌هايي كه در برخي استان‌ها در حوزه موسيقي وجود دارد در اين استان وجود نداشته و ائمه جمعه ، فضاي سياسي و فرهنگي استان نگاه مشتركي دارند بر اين باورند كه جامعه نياز به شادي و نشاط دارد .
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه و بويراحمد با اشاره به اينكه در گذشته از حيث فرهنگ و هنر استان در فقر بود اضافه كرد: بعد از انقلاب بيش از 800 عنوان كتاب در استان توليد شده در حالي كه پيش از انقلاب تنها يك يا دو كتاب از مولفان استان داشته ايم.
وي گريزي به جشنواره فيلم فجر زد و گفت: در افتتاحيه فيلم فجر از كساني كه در چند سال اخير ارزش‌هاي جنگ و انقلاب را در قالب نمايش، فيلم، شعر و كتاب حوزه دفاع مقدس انعكاس داده و همچنين از خانواده‌هاي هنرمندان شهيد ، متوفي و سرداران جنگ در برنامه‌اي با موضوع انقلاب به روايت هنر تجليل مي‌شود.
وي افزود: جشنواره فيلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه همزمان با سراسر كشوردر دو سينماي شهر ياسوج و دهدشت برگزار مي‌شود كه حدود11 تا 14 فيلم از فيلم‌هاي برگزيده در استان اكران مي شوند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كهگيلويه و بويراحمد گفت: جشنواره موسيقي فجر از ديگر برنامه‌هايي است كه به جز در ايام فاطميه، در استان برگزار شده و در اين جشنواره دستاوردهاي موسيقي كشور و استان اجرا مي‌شود.
استان كهگيلويه و بويراحمد با بيش از 720 هزار نفر جمعيت در جنوب غربي ايران قرار دارد.
9929/1662