۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۰۵
کد خبر: 83171928
T T
۰ نفر
خروج دام از استان بدون مجوز دامپزشكي قم ممنوع شد

قم- ايرنا- مدير توسعه بازرگاني سازمان جهاد كشاورزي قم گفت: به منظور كنترل توليد و قيمت گوشت قرمز در اين استان خروج دام بدون مجوز اداره كل دامپزشكي ممنوع شد.

به گزارش ايرنا از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي قم، هادي مؤمني نسب عصر سه شنبه ، در گفت و گويي اظهار داشت: با توجه به تصميم مشتركي مسئولان استانداري و دستگاههاي نظارتي قم، نظارت بر خروج دام از استان به منظور كنترل توليد و قيمت گوشت قرمز به ‌صورت جدي دنبال مي‌شود.
جانشين رئيس سازمان در تنظيم بازار و مدير توسعه بازرگاني سازمان جهاد كشاورزي استان قم افزود: از تاريخ اعلام‌شده دام‌ها تنها با مجوز اداره كل دامپزشكي اجازه خروج از استان قم را داشته و در غير اين صورت قاچاق محسوب مي‌شود.
وي تأكيد كرد: با توجه به رايزني‌هاي انجام‌شده با نيروي انتظامي و دامپزشكي‌هاي سراسر كشور هيچ دامي بدون مجوز سازمان اجازه خروج از استان را نداشته و در دامپزشكي‌هاي سراسر كشور پذيرش نمي‌شود.


** لزوم تشكيل تعاوني گلخانه داران در استان قم
همچنين معاون مدير باغداري سازمان جهاد كشاورزي قم نيز در گفت و گويي از تشكيل تعاوني گلخانه داران در استان در چند هفته آينده خبر داد و گفت: چالش كمبود آب در كشور جدي بوده و سازمان جهاد كشاورزي به علت كمبود آب توجه ويژه‌اي به تغيير الگوي كشت دارد.
ليلا دلاوري، يكي از راه‌هاي افزايش استقبال كشاورزان از تغيير الگوي كشت را ساماندهي بازار مصرف دانست و افزود: ورود گلخانه داران به عرصه صادرات به‌صورت گسترده مي‌تواند به استقبال كشاورزان براي تغيير الگوي كشت و افزايش سطح گلخانه كمك كند.
وي تنها راه ورود موفق گلخانه داران به بازار صادرات را تشكيل تعاوني دانست و گفت: با هماهنگي سازمان جهاد كشاورزي گلخانه داران استان بازديدهاي گسترده‌اي از نمونه‌هاي موفق كشور در استان‌هاي مختلف داشته كه با كسب‌هاي تجربه لازم در هفته‌هاي آينده تعاوني گلخانه داران تشكيل خواهد شد.
دلاوري سطح زير كشت گلخانه‌هاي استان را 30 هكتار اعلام كرد و ادامه داد: تا امروز 65 هكتار به بانك معرفي‌شده و 25 هكتار آن تسهيلات بانكي خود را دريافت كرده و در حال اجراي گلخانه هستند و تا پايان سال سطح گلخانه‌هاي استان به 100 هكتار افزايش مي‌يابد.
7404/ 6133/