۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۴۴
کد خبر: 83172170
T T
۰ نفر
قم به عنوان پايتخت كلاسيك مبلمان كشور معرفي شود

قم - ايرنا - سرپرست شركت شهركهاي صنعتي قم گفت: صنعت چوب و مبلمان اين استان پتانسيل هاي زيادي براي تبديل شدن به يك برند معتبر و شناخته شده دارد، و لازمه تحقق اين امر معرفي اين استان به عنوان پايتخت كلاسيك مبلمان ايران است.

به گزارش ايرنا، جواد عليمددي روز سه شنبه در همايش صنعت درودگري قم در شهرك صنعتي ثامن الائمه (ع) اظهار داشت: اين موضوع به صورت جدي در دستور كار مجمع نمايندگان استان قرار گيرد چرا كه بدون پيگيري و حمايت هاي آنها امكان پذير نيست.
وي بيان داشت: همان گونه كه انتخاب ملاير به عنوان پايتخت منبت كاري كشور تاثير بسزايي در رونق اين صنعت داشت، معرفي قم به نام پايتخت مبلمان نيز مي تواند در شناخت بيش از پيش و ارتقاء آن نقش حائز اهميتي را ايفا كند.
بيش از 20 هزار نيروي كار به صورت مستقيم و 100 هزار تن ديگر نيز به صورت غيرمستقيم در قالب سه‌ هزار و 500 واحد كارگاهي توليد، توزيعي خدماتي در صنعت چوب و مبلمان قم مشغول كارند و 60 درصد توليد مبلمان كشور در اين استان صورت مي پذيرد.
وي همچنين با اشاره به تاسيس شهرك صنعتي ثامن به عنوان يك شهرك صنفي صنعتي به منظور ارائه خدمات به فعالان حوزه چوب و مبلمان استان و كشور گفت: اين شهرك در فاز نخست در زميني به مساحت 140 هكتار به بهره برداري رسيده و 60 هكتار نيز در فاز دوم پيش بيني شده است.
شهرك صنعتي ثامن الائمه (ع) در كيلومتر هشت جاده قم - قنوات و كيلومتر سه آزاد راه قم -گرمسار قرار دارد.
عليمددي با اشاره به مزيت هاي فعاليت درودگري در اين شهرك معافيت مالياتي 6 ساله، نزديكي به شهر و فراهم بودن زير ساخت هاي آب، برق و گاز و همچنين دسترسي از طريق آزاد راه قم - گرمسار را از جمله آن ذكر كرد و خاطرنشان كرد: فعاليت خوشه چوب و مبلمان از هفت سال پيش در استان آغاز شد، و فعالان اين حوزه در در بازارهاي منطقه اي و اروپايي نفوذ كردند، و در شهر نجف فروشگاهي اجاره شده و صنايع چوبي قم عرضه مي شود.
سرپرست شهرك هاي صنعتي قم با اشاره به انعقاد 168 قرارداد واگذاري زمين و 42 قرار داد واگذاري كارگاه در فاز اول اين شهرك گفت: از مجموع 210 قرار داد صورت گرفته 80 قرار داد زمين صنعتي و 40 واحد كارگاهي به بهره برداري رسيده است.
وي افزود: هم اكنون از 120 واحد به بهره برداري رسيده در اين شهرك بيش از 90 درصد معادل 110 واحد فعال است.
وي با بيان اينكه اصناف چوب و مبلمان استان با توجه به مزاياي اين شهرك و زيرساخت هاي ايجاد شده در آن محل كار خود را به اين مكان انتقال دهند، تصريح كرد: امسال براي تامين راه دسترسي مناسب بالغ بر 10 ميليارد ريال براي زيرسازي آسفالت زيرگذر آزاد راه قم - گرمسار هزينه شد و آماده بهره برداري است.
وي بيان داشت: 20 ميليارد ريال نيز براي برخي ديگر از طرح هاي عمراني شهرك مانند جدول سازي و زيرسازي آسفالت شوارع هزينه شده است.
هفتمين همايش صنعت درودگري قم با هدف بررسي مسائل و مشكلات درودگران، اصناف و تشكل هاي فعال خوشه چوب و مبلمان به همت شركت شهرهاي صنعتي، سازمان صمت، اتحاديه و شركت تعاوني درودگران اين استان برگزار شد.
در اين همايش 6 تن از پيشكسوتان صنعت چوب قم تجليل شدند.
7403/ 6133/