۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۳۷
کد خبر: 83172318
T T
۰ نفر
هدف از ايجاد دفاتر پيشخوان توسعه دولت الكترونيك است

يزد - ايرنا - دبير كل كانون دفاتر پيشخوان دولت با تشريح فعاليت اين دفاتر در كشور گفت: راه‌اندازي دفاتر پيشخوان در راستاي توسعه دولت الكترونيك ،تسريع امور و كاهش مراجعه مردم به اداره هاي دولتي انجام مي‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومي اداره كل ثبت‌احوال يزد، علي فلاح حقيقي در آيين آغاز به كار پانزدهمين دفتر پيشخوان ارائه خدمات هويتي در شهر يزد با قدرداني از مسئولان ثبت‌احوال استان ، واگذاري خدمات دولتي به بخش خصوصي را گام مؤثري در تكريم مردم و رفاه حال شهروندان خواند.
وي افزود: اميدواريم تمام ادارات و نهادهاي اجرايي كشور با عمل به اصل 44 قانون اساسي و حركت در مسير رهنمودهاي مقام معظم رهبري و برون‌سپاري خدمات دولتي ، رضايت خاطر و رفاه مردم را بيش‌ازپيش فراهم كنند.
وي اظهار داشت : خدمات ارائه‌شده در شبكه دفاتر پيشخوان دولت به‌موازات ساير اركان توسعه دولت الكترونيك افزايش‌يافته است و اين واگذاري‌ها روند توسعه دولت الكترونيك را سرعت بخشيده است.
فلاح حقيقي ادامه داد: اكنون خدماتي مانند حوزه‌هاي وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت ورزش و جوانان، خدمات سازمان ثبت‌احوال، خدمات شهرداري‌ها، برق، گاز، آب، صندوق‌هاي بازنشستگي، وزارت تعاون و اپراتورها از طريق شبكه دفاتر پيشخوان خدمات دولت به مردم عرضه مي‌شود.
همچنين محمدعلي مكرمي مديركل ثبت‌احوال استان يزد با اشاره به‌ضرورت واگذاري بخشي از خدمات دولتي به بخش خصوصي و كاهش تصدي‌گري دولت ، نقش اين دفاتر را در تسهيل روند ارائه خدمات به مردم مثبت و سازنده ارزيابي كرد و اظهار داشت : به‌كارگيري دولت الكترونيك و سامانه‌هاي هوشمند در دستگاه‌هاي اداري به‌واسطه از بين بردن ارتباط مستقيم گيرنده خدمت با ارائه‌كننده آن ، زمينه بسياري از فسادهايي را كه مي‌تواند در مواجهه افراد با يكديگر بروز كند از بين مي‌برد.
در حال حاضر ۲۹ دفتر پيشخوان جهت ارائه خدمات ثبت‌نام كارت هوشمند ملي در استان داير است.
استان يزد بر پايه سرشماري آبان ماه سال 1395، يك‌ميليون و 138 هزار نفر جمعيت دارد كه 85 درصد در 21 شهر و بقيه در روستاها و آبادي‌ها زندگي مي‌كنند.
2088/ 2047/