۲۶ دی ۱۳۹۷، ۲:۱۷
کد خبر: 83172470
T T
۰ نفر
ارتش یمن مواضع مزدوران سعودی را هدف موشك بالستیك قرار داد

تهران – ایرنا – یگان موشكی ارتش یمن سه شنبه شب با یك فروند موشك بالستیك مواضع نیروهای وابسته به عربستان سعودی را در استان حجه هدف قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، یگان موشكی ارتش یمن با یك فروند موشك «زلزال1» مواضع نیروهای وابسته به سعودی را در ارتفاعات «جبل النار» واقع در منطقه مرزی حرض استان حجه یمن هدف قرار داد.
درهمین حال یگان توپخانه ارتش و كمیته های مردمی یمن نیز مواضع نیروهای وابسته به سعودی را ارتفاعات جب النار درهم كوبید.
تك تیراندازان ارتش و كمیته های مردمی یمن نیز پنج نظامی سعودی را در گذرگاه مرزی واقع در جیزان عربستان هدف قرار دادند و كشتند.
ازسوی دیگر جنگنده - بمب افكن های عربستان نیز در 63 نوبت مناطق مختلف یمن از جمله مناطقی در استان های مارب، نهم، صعده، بیضا و حجه را بمباران كردند.
عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند كشور عربی و با كمك و چراغ سبز آمریكا، حملات گسترده ای را علیه یمن - فقیرترین كشور عربی - آغاز كردند تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این كشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.
این جنگ تاكنون بیش از 16 هزار كشته برجای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو كرده است، به گونه ای كه سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این كشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید.
شمار زیادی از این كشته ها را زنان و كودكان تشكیل می دهند.
شبك**9365**1392
۰ نفر