۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۴۳
کد خبر: 83173138
T T
۰ نفر
آیین نامه های حفاظت فنی و بهداشت كار بازنگری می شود

كرمان - ایرنا - معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: بازنگری آیین نامه های حفاظت فنی و بهداشت كار متناسب با پیشرفت تكنولوژی و ماشین آلات جدید در دستور كار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، حاتم شاكرمی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان المپیاد ملی ایمنی افزود: ارزش كار این المپیاد در راستای حفظ و صیانت از نیروی انسانی است.
وی تصریح كرد: بین چهار تا هفت درصد از تولید ناخالص ملی صرف حوادث ناشی از كار و بیماری های شغلی می شود در حالی كه می توانیم با پیشگیری، نظارت، آموزش، تامین تجهیزات و ترویج فرهنگ ایمنی این هزینه كلان را در خدمت اشتغال و تولید قرار دهیم.

** ساختار ملی ایمنی كار ایجاد شود
معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: باید ساختار ملی ایمنی كار را در كشور ایجاد كنیم كه این مهم نیازمند همكاری و مساعد تشكل های كارگری و كارفرمایی است.
شاكرمی با تاكید بر ترویج فرهنگ ایمنی تصریح كرد: باید همه برای اجرای این رویكرد مشاركت داشته باشیم.
معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینكه مسئولان ایمنی واحدهای تولیدی با بازرسی ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعی هماهنگی و همكاری تنگاتنگی داشته باشند گفت: شناسایی خطرات یكی از وظیفه های مسئولان ایمنی است و باید در این حوزه دارای كارنامه قابل قبولی باشیم.
شاكرمی افزود: كارگران باید توجه ایمنی را یك ارزش بدانند كه این امر مستلزم نگاه جدی به آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی در واحدهای تولیدی است.
وی با بیان اینكه عملكرد مسئولان ایمنی در كارگاه های تولیدی، سلامت نیروی كار و افزایش بهره برداری در این واحدها است یادآورشد: ایجاد بهره وری از ثروت های ملی مستلزم نیروی كار با نشاط و سالم است.
معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی بیان داشت: طی هفته گذشته تعیین صلاحیت شركت پیمانكاران در همه مناقصات ملی در دولت به تصویت رسید.

**تجهیزات استخراج معادن باید بروز شود ‌‌
شاكرمی با تاكید بر اینكه ایمنی كار باید بصورت بنیادی و اساسی از آموزش و پرورش آغاز شود گفت: در مدارس و دانشگاه ها كمتر به ایمنی و نقش نیروی سالم در بهره وری كار توجه شده كه این مهم در سطح ملی پیگیری و اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینكه حدود 10 درصد از معادن كشور در كرمان وجود دارد كه یك چهارم نیروی شاغل در این معادن فعالیت می كنند بیان داشت: كارگران معادن از تجهیزات استخراج رنج می برند كه بازنگری و بازسازی این تجهیزات ضرورت و تصمیم ملی را می طلبد.
معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه اقدامات ارزشمندی در حوزه تجهیزات ایمنی معادن انجام شده اما این تجهیزات بروز نیستند یادآورشد: عمده این تجهیزات وارداتی است كه باید برای این مهم تدبیری اندیشیده شود.
آیین اختتامیه و تجلیل از 10 برگزیده المپیاد ملی ایمنی امروز(چهارشنبه) با حضور جمعی از مسئولان كشوری و استانی به میزبانی اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان كرمان برگزار شد.
3029/9895
۰ نفر