۲۶ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۵۸
کد خبر: 83173745
T T
۰ نفر
آموزش و پرورش و مرزباني آذربايجان غربي با هم همكاري مي كنند

اروميه - ايرنا - مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: آموزش و پرورش و مرزباني استان با همديگر در راستاي توسعه فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي به ويژه در زمينه نهاينه كردن مفهوم مرز و مرزباني در جامعه دانش آموزي تفاهم نامه همكاري منعقد كردند.

ابراهيم محمدي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا درباره اهداف اجراي اين تفاهم نامه افزود: تبيين اهميت و ارزش مرزباني و حراست از مرزهاي مقدس و تماميت ارضي كشور و ارتقاي آموزش همگاني در رابطه با موضوعات مبتلا در بين آينده سازان كشور در جهت جلوگيري از بروز آسيب هاي اجتماعي از مهمترين اهداف قابل پيگيري مي باشد.
وي درباره مفاد اين تفاهم نامه بيان كرد: برگزاري نمايشگاه مشترك و مسابقه هاي علمي و فرهنگي متناسب با اهداف پيش بيني شده در بين دانش آموزان نواحي 2 گانه اروميه، شهرستان ها و مناطق مرزي استان از جمله مفاد اين تفاهم نامه است.
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي اظهار داشت: بسته ها و محتواي ارائه شده در قالب اين تفاهم نامه از سوي فرماندهي مرزباني استان تهيه مي شود و سپس با تاييد اداره كل آموزش و پرورش به صورت هماهنگ در مراحل اجراي برنامه هاي آموزشي توزيع خواهد شد.
وي ادامه داد: اداره كل آموزش و پرورش استان با فرماندهي مرزباني استان براي حضور كارشناسان آموزشي و برپايي ايستگاه نقاشي در دوره هاي تحصيلي ابتدايي در مركز استان و شهرستان هاي مرزي در طول سال تحصيلي 97 و 98 نيز همكاري مي كنند.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي داراي 594 هزار دانش آموز است كه در بيش از پنج هزار مدرسه تحصيل مي كنند.
7125/3072