به گزارش ایرنا، جعفر اسدی امروز پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی در دانشگاه صنعتی شریف اظهار كرد: این جشنواره زمینه رشد كسب و كارهای نوآور برای تمایز با سایر محصولات را فراهم می كند.
وی افزود: ارزیابی دانشگاه شریف برای توسعه شركت ها در واقع برمبنای نیازهای مشتری است تا هدف اصلی یعنی توسعه نوآوری و خلاقیت شركت های بزرگ میسر شود.
اسدی به بازخوردهای مثبت شركت ها از جشنواره ملی نوآوری محصول برتر ایرانی اشاره كرد و یادآور شد: گزارش ها از فرآیند ارزیابی تاكنون مثبت اعلام شده است و تلاش می شود تا استقرار مركز نوآوری محصول، ارتباطی مستمر با شركت های تجاری برقرار كنند.
به گفته وی، مركز نوآوری شریف در بحث ارزیابی از بهترین مدل های بین المللی استفاده می كند كه براساس عوامل موفقیت سازمان های موفق بین المللی توسعه یافته است.
دبیر شورای سیاست گذاری این جشنواره در ادامه با اشاره به بومی سازی علم و نوآوری در مركز نوآوری شریف خاطر نشان كرد: مبنای كار در دبیر خانه توسعه علم و نوآوری بومی است، در این مركز محصولات نوآوری شناسایی و براساس ممیزی، به ارزیابی شركت های دارای معیارهای لازم پرداخته می شود.
اسدی یادآور شد: از میان 32 مورد كاربر، پنج محصول غیر قابل پذیرش عنوان شد. چهار محصول شرایط اخذ گواهینامه اهتمام و 24 محصول شرایط نوآور بودن را داشتند.
وی افزود: استمرار ارتباط دانشگاه با شركت ها اهمیت بسیاری دارد؛ چرا كه با افراد متخصص می توان به نوآور بودن شركت ها كمك كرد تا
فرهنگ نوآوری گشایش در كسب و كار ترویج پیدا كند.
** دانشگاه ها و صنعت در ایجاد نوآوری ایده ها همكاری كنند
علی ملكی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: در دنیا پایداری صنعت و دانشگاه در قالب تعاملات مستمر شكل گرفته است از این رو دانشگاه شریف نیز به دنبال بهبود ارتباط صنعت با دانشگاه از طریق نوآوری در ایده است.
وی افزود: دانشگاه ها در ماموریت سوم خود تنها وظیفه آموزش صرف را بر عهده ندارند، بلكه فعالیت آنها به واسطه برندها و لوگوی شركت های بزرگ دنیا و همكاری با این مراكز تجاری ظهور پیدا می كند.
وی ادامه داد: رویكرد منطقه ای نوآوری در تمامی دنیا اهمیت بسیاری دارد كه بهتر است در كشور نیز مورد استفاده قرار گیرد.
عضو هیات علمی جشنواره در ادامه با اشاره به اهمیت به كارگیری اكوسیستم نوآوری در سازمان ها، گفت: شركت های بزرگ در بسیاری از موارد از نوآوری غافل هستند؛ چرا كه ایده های جدید خارج از مرزهای شركت ها شكل می گیرد.
وی افزود: پس در ایجاد نوآوری به مشاركت و تعامل میان مجموعه های زیرساخت توجه می شود.
ملكی با اشاره به درست نبودن مسیر حركت تجارت در محصولات ایرانی خاطر نشان كرد: توجه دولت و بیشتر سازمان ها در حال حاضر به سمت راه اندازی شركت های نو پاست، اما در همه جای دنیا شركت های بزرگ زمینه تولید شركت های نوپا را فراهم می كنند.
**9491**1584
دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره ملی نوآوری محصول ایرانی:
دانشگاه شریف به نوآوری شركت ها كمك می كند
۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶
کد خبر:
83174159
تهران- ایرنا- دبیر شورای سیاست گذاری جشنواره ملی نوآوری محصول ایرانی گفت: نوآوری، لوكوموتیو حركت سازمان ها برای كمك به توسعه اقتصادی كشور، برقراری ارتباط فراملی و ارزآوری است و دانشگاه شریف در نظر دارد برای رشد شركت های تجاری به این نوآوری كمك كند.