۲۸ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۴۰
کد خبر: 83175057
T T
۰ نفر
مراكز نيكوكاري 29 ميليارد ريال به نيازمندان كردستاني كمك كردند

سنندج - ايرنا - معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) كردستان گفت: مراكز نيكوكاري امسال 29 ميليارد ريال براي كمك به نيازمندان استان جمع آوي و به آنان اهدا شده است.

هيوا رحيمي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: امسال تعهد خيران مراكز نيكوكاري براي كمك به نيازمندان 30 ميليارد ريال بود كه با جمع آوري اين ميزان تاكنون 97 درصد تعهد مذكور محقق شده است.
وي افزود: 21 مركز نيكوكاري فعال استان در جمع آوري اين ميزان كمك مشاركت داشتند كه با تشخيص هيات عامل مراكز بين نيازمندان همان محل در زمينه هاي مختلف از جمله آزادسازي زندانيان، كمك به معيشت و جهيزيه تازه عروسان توزيع شده است.
معاون توسعه مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) كردستان گفت: كميته امداد هيچگونه دخالتي در نحوه توزيع كمك هاي جمع آوري شده در مراكز نيكوكاري نداشته و فقط نقش نظارتي دارد.
وي يادآور شد: راه اندازي مراكز نيكوكاري نقش موثري در فرهنگ كمك به نيازمندان و محرومان جامعه دارد و از ويژگي‌هاي مهم اين مراكز ساختار كاملا مردمي و تسهيل و تسريع در خدمات رساني به نيازمندان است.
رحيمي، افزايش مسئوليت اجتماعي و شناسايي متمكنين و خيران در راستاي ايجاد حلقه ارتباط با نيازمندان در محل، رفع سريع مشكلات آنها و افزايش مشاركت اجتماعي در رفع مشكلات محلات را از ديگر اهداف ايجاد اين مراكز اعلام كرد.
مراكز نيكوكاري با تشكيلات و ساختار مردمي از سال 92 با محوريت مساجد و با هدف افزايش بُعد مردمي فعاليت‌هاي حمايتي كميته امداد آغاز به كار كردند و اكنون 21 مركز در استان كردستان مشغول به فعاليت هستند.
7348 / 3034