۲۸ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۳۳
کد خبر: 83175438
T T
۰ نفر
برف گردنه هاي امين الله و تنگه تركمن خراسان شمالي را بست

بجنورد- ايرنا- رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي خراسان شمالي گفت: بارش برف و متعاقب آن كولاك شديد و مه غليظ، موجب بسته شدن گردنه هاي امين الله در غرب بجنورد و تخته باغلق در محدوده تنگه تركمن شهرستان راز و جرگلان در شمال اين استان شد.

سرهنگ عليرضا حسين زاده جمعه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هم اينك پليس از تردد خودروها در محور بجنورد - جنگل گلستان در محل گردنه امين الله و نيز تخته باغلق در مسير شهرستان مرزي راز و جرگلان به علت كولاك شديد و مه جلوگيري مي كند.
سرهنگ حسين زاده با اشاره به الزامي شدن زنجير چرخ براي خودروهاي عبوري در محورهاي اين استان، اظهار داشت: با توجه به وضعيت فعلي، تا اطلاع ثانوي تردد كشنده و كاميون نيز در محورهاي امين الله و تخته باغلق ممنوع شده است.
وي افزود: هم اكنون نيروهاي راهداري در حال نمك پاشي اين محورها هستند تا هرچه زودتر بازگشايي شده و رفت و آمد خودروها در آن برقرار شود.
وي گفت: اكنون بارش خفيف برف در محور چمن بيد - دشت و بجنورد - اسدلي در محدوده روستاي مهنان نيز ادامه دارد كه موجب لغزندگي مسير شده است.
رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي خراسان شمالي اظهار داشت: مابقي محورهاي ارتباطي استان نيز لغزنده و رعايت نكات ايمني ضروري است.
وي در ادامه از واژگوني يك دستگاه پژو پارس در محور شيروان - بجنورد به علت تخطي از سرعت مطمئنه خبر داد كه منجر به زخمي شدن 2 نفر شد.
سرهنگ حسين زاده با تاكيد بر پرهيز جدي از سفرهاي غيرضرور، رانندگان را به لزوم همراه داشتن زنجير چرخ، رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي به ويژه سرعت مطمئنه و همراه داشتن وسايل و تجهيزات ايمني زمستانه و گرمايشي توصيه كرد.
با ورود سامانه اي بارشي به استان خراسان شمالي از روز پنجشنبه، وزش باد شديد و بارش باران اين استان را فراگرفت كه به تدريج از روز جمعه اين بارش ها به صورت برف در ارتفاعات و نقاط كوهستاني كولاك برف و مه پديدار شد كه تا شنبه شب ادامه مي يابد.
اداره كل هواشناسي خراسان شمالي كاهش تا 14 درجه اي دماي هواي اين استان در اوايل هفته آينده را پيش بيني كرده است.
ط/5132