۲۹ دی ۱۳۹۷، ۹:۳۶
کد خبر: 83175725
T T
۰ نفر
سرعت پيشرفت شطرنج ايران بالاتر از سطح جهاني است

تهران - ايرنا - رئيس فدراسيون شطرنج گفت: شناخت خوب سوكولوف از شطرنج ايران و تلاش شطرنج بازان جوان براي فراگيري دانش اين رشته، سرعت پيشرفت شطرنج ايران را بالاتر از سطح جهان قرار داده است.

«مهرداد پهلوان زاده» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه سبك فراگيري دانش شطرنج در ايران نسبت به گذشته تفاوت هاي زيادي دارد، اظهار كرد: در چند سال اخير پيشرفت شطرنج بازان ايران سرعتي فراتر از متوسط جهاني دارد و آنها تنها به كلاسِ مربيان و اردوهاي آمادگي متكي نيستند بلكه با صرف هزينه هاي شخصي به دنبال خريد بسته هاي آموزش روز شطرنج هستند.
او با بيان اينكه شطرنج بازان ايران در سطح جهاني فراتر از تصور در حال رشد و پيشرفت هستند گفت: رشد شطرنج ايران در سطح جهان كم نظير است. در اين پيشرفت، علاوه بر نقش برنامه ريزي هاي فدراسيون نبايد از دانش «ايوان سوكولوف» سرمربي هلندي تيم ملي شطرنج چشم پوشي كرد زيرا او شناخت خوبي از شطرنج ايران دارد.
پهلوان زاده ادامه داد: در گذشته با مربيان خارجي زيادي در شطرنج كار كرديم و از نزديك شاهد فعاليت آنها بودم. اين مربيان در كنار اينكه شطرنج را به جوانان ايران مي آموختند در پاره اي از مواقع با برخوردهاي بد، شخصيت شطرنج بازهاي ايراني را خرد مي كردند اما تفكر سوكولوف اين نيست بلكه وي بيشتر بر روي روحيه و تمجيد از استعدادهاي ايراني تمركز كرده است. ضمن آنكه مربي تيم ملي هم به شطرج ايران اشراف دارد و هم به عنوان يك مربي حرفه اي به دنبال اين است كه شاكرداني در سطح جهاني تربيت كند.
رئيس فدراسيون شطرنج در بيان چرايي تمام وقت نشدن قرارداد اين مربي هلندي گفت: در گذشته شرايط اقتصادي مناسب بود و فدراسيون هر مربي كه درخواست مي كرد مبلغ قراردادش آماده بود اما اكنون شرايط به گونه اي است كه بايد بودجه 1 ميليارد و 400 ميليوني فدراسيون را قطره چكاني مصرف كنيم تا بتوانيم برنامه هاي فدراسيون را تا پايان سال پيش ببريم. با اين مبلغ اعتبار كه بودجه سالانه فدراسيون مي باشد امكان استخدام مربي تمام وقت با نرخ ارزهاي خارجي وجود ندارد.
ايوان سوكولوف مربي هلندي شطرنج ايران روز نهم دي وارد كشور شد و پس از برگزاري يك اردوي 10 روزه با تيم ملي مردان و زنان، ايران را ترك كرد.
ورزشي ** 2052** 2024
۰ نفر