۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۱۵
کد خبر: 83177304
T T
۰ نفر
460 بقعه متبركه گيلان ميزبان برنامه هاي سوگواره فاطمي است

رشت - ايرنا - 460 بقعه متبركه و امام زادگان در سراسر استان گيلان ميزبان ويژه برنامه هاي سوگواري فاطمي سلام الله عليهاست.

به گزارش خبرنگار ايرنا، برنامه هاي ويژه سوگواره فاطمي به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شب گذشته در بقاع متبركه شاخص گيلان برگزار شد و امروز (يكشنبه) در تعدادي ديگر از امام زادگان و اماكن متبركه استان در حال برگزاريست.
بقعه متبركه خواهر امام رضا رشت، بقعه متبركه آقا سيد جلال الدين اشرف در آستانه اشرفيه، امام زاده ابراهيم و مرتضي ماچيان در رحيم آباد رودسر، آقا سيد محمد كياكلايه لنگرود و بي بي حوريه بندرانزلي از جمله اماكن متبركه اي است كه در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ميزبان سوگواران فاطمي است.
دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت با حضور در امام زادگان و اماكن متبركه گيلان به مناسبت ايام شهادت حضرت فاطمه رهرا (س) سوگواري كردند، علاوه بر اين مردم استان با فرارسيدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها با حضور در مساجد و حسينيه ها، با برپايي آيين هاي عزاداري در سالروز شهادت آن حضرت به سوگواري پرداختند.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان گيلان روز يكشنبه درباره ويژه برنامه هاي سوگواره فاطمي به خبرنگار ايرنا گفت: مراسم هاي ويژه شهادت حضرت زهرا (سلام الله عليها) با حضور عزاداران فاطمي در امام زادگان استان برگزار شد و امروز نيز در حال برگزاري است.
حجت الاسلام ستار عليزاده بيان داشت: سخنراني با موضوع سيره و زندگي حضرت فاطمه (س)، سينه زني و نوحه خواني از ويژه برنامه هاي سوگواره فاطمي در امام زادگان و بقاع متبركه شاخص گيلان است.
حضرت فاطمه(س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادي الثاني در مكه و در خانه حضرت محمد(ص) پيامبر اسلام و حضرت خديجه سلام الله عليها به دنيا آمد؛ نام مبارك آن حضرت، فاطمه است، براي ايشان القاب و صفاتي از جمله زهرا، صديقه، طاهره، مباركه، بتول، راضيه و مرضيه نيز ذكر شده است.
امروز (يكشنبه) سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليهاست.
استان گيلان داراي بيش از 900 بقعه متبركه است.
7286 / 2007