۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱
کد خبر: 83177345
T T
۰ نفر

مانور طرح اضطراری در فرودگاه مشهد برگزار شد

۳۰ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۳۱
کد خبر: 83177345
مانور طرح اضطراری در فرودگاه مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- مانور دو سالانه طرح اضطراری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد روز یكشنبه با مشاركت ارگانها، سازمانهای ایمنی، امدادی، آتش نشانی و امنیتی مرتبط با پرواز در این فرودگاه برگزار شد.

مدیركل فرودگاههای خراسان رضوی در حاشیه این مانور به خبرنگاران گفت: مانور به صورت گسترده‎ با هدف ارزیابی آمادگی و شناسایی نقاط قوت و ضعف انجام عملیات در شرایط اضطراری، با حضور ارگانها و نهادهای ایمنی، امدادی، آتش نشانی و امنیتی برنامه ریزی و برگزار شد.
محمدباقر قاسم زاده افزود: در جریان اجرای این مانور هیچگونه تاخیر و جا به جایی زمانی در پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه مشهد اعمال نشد. با حضور 250 دست اندركار از همه ارگانهای امدادی این مانور به میزان 80 درصد طبق برنامه اجرا شد.
وی همچنین وضعیت ایمنی و آتش نشانی فرودگاه مشهد را خوب ارزیابی و بیان كرد: ظرف دو سال اخیر حادثه خاصی در این فرودگاه رخ نداد. تنها یك مورد سانحه اتفاقد افتاد كه به خوبی مدیریت شد و طی آن حادثه خاصی پیش نیامد.
مدیركل فرودگاههای خراسان رضوی به تجهیزات و دستگاه ناوبری فرودگاه مشهد نیز اشاره و بیان كرد: دستگاه ناوبری فعال در این فرودگاه در بیشتر فرودگاههای دنیا و كشور استفاده می شود و از لحاظ دستگاه ناوبری مشكل نداریم. حداقل دید با این دستگاه 800 متر است.
وی افزود: نصب دستگاه پیشرفته تر مقرون به صرفه نیست و تنها فرودگاه لندن و فرودگاههای كشورهای اسكاندیناوی كه همیشه درگیر پدیده جوی مه هستند به دستگاه پیشرفته با دید صفر مجهز شده اند.
مانورهای كامل طرح اضطراری بر اساس الزامات سازمان هواپیمایی كشوری هر دو سال یكبار با هدف آمادگی و هماهنگی فرودگاهها و دیگر ارگانهای مستقر در آنها و همچنین ارگانهای امدادی و امنیت شهری در تمام فرودگاههای كشور برگزار می‎شود.
فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیك كشور است كه بطور میانگین روزانه 180 پرواز و در زمان اوج مسافرتها روزانه تا 250 پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می شود.
7505/1858