۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۱۵
کد خبر: 83181715
T T
۰ نفر
گاز رساني به 500 روستاي استان كرمانشاه در حال اجراست

كرمانشاه - ايرنا - مديرعامل شركت گاز كرمانشاه گفت: هم اكنون عمليات گاز رساني به 500 روستاي استان در حال اجراست و 200 روستا هم در مرحله پيمان سپاري است كه در دهه فجر امسال تعداد زيادي از اين روستاها از نعمت گاز طبيعي برخوردار مي شوند.

سيروس شهبازي روز چهارشنبه در نشست با فرماندار جوانرود و بازديد ميداني از پروژه هاي گازرساني اين شهرستان افزود: هم اكنون بيش از 99 درصد جمعيت شهري استان كرمانشاه در 28 شهر و 63 درصد جمعيت روستايي در يك هزار و 100 روستا از نعمت گاز طبيعي بهره مند هستند.
وي اظهار داشت: در برخي از پكيج هاي گازرساني شهرستان جوانرود از جمله بياشوش شامل ( ياري ، كوري ، گلي ، ده سرخ و گلباغي ) پكيج چشمه ميران شامل ( چشمه ميزان ، آيشه دول ، بيله اي ، حوري آباد ، كلي و تركپان ) به علت نوسان ارز قرارداد پيمانكار فسخ و در پيمان جديد بزودي عمليات گازرساني اين روستاها شروع خواهد شد.
شهبازي با بيان اينكه تعدادي از روستاي شهرستان جوانرود در پكيج هاي گاز رساني قرار نگرفته اند، افزود: روستاهاي جا مانده جوانرود از جمله بيوله ، سيدمراد ، نوروزآباد، شيخ الكرم و چوب آباد در يك پكيج جديد در دستور كار گازرساني قرار مي گيرند.
فرماندار جوانرود هم گفت: در دهه مبارك فجر امسال پنج روستا در حوزه دهستان زلان از توابع بخش مركزي جوانرود با 32 ميليارد ريال اعتبار افتتاح و 800 خانوار اين روستاها از نعمت گاز طبيعي بهره مند مي شوند.
رستگار يوسفي ، بر تسريع در گازرساني به روستاهاي اين شهرستان تاكيد كرد و افزود: روستاهاي جا مانده از گازرساني بايد در برنامه شركت گاز قرار گيرند.
هم اكنون 9 روستاي شهرستان جوانرود از نعمت گاز طبيعي بهره مند و پنج روستاي ديگر در دهه فجر امسال افتتاح ، 34 روستا در دست اجرا و پيمان سپاري و 36 روستاي ديگر در دست مطالعه است.
شهرستان جوانرود با بيش از 75 هزار نفر جمعيت در 86 كيلومتري شمال غرب كرمانشاه واقع شده است.
7453/8066