۲۱ روستا و ۶ واحد صنعتی جوانرود گازدار شدند

کرمانشاه- ایرنا- عملیات گازرسانی به ۲۱ روستا و ۶ واحد صنعتی شهرستان جوانرود روز شنبه در دوازدهمین سفر شهرستانی محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران استان طی مراسمی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در این مراسم گفت: از ۹۷ روستای جوانرود تا قبل از افتتاح امروز ۶۳ روستا از نعمت گاز بهره‌مند بودند که با افتتاح این پروژه ۸۴ روستا از نعمت گاز بهره‌مند شدند و ضریب نفوذ گاز روستایی این شهرستان از ۷۰ به ۹۴.۵ درصد رسید.

«ناصر حسینی» با بیان اینکه جمعیت شهری شهرستان جوانرود به صورت ۱۰۰ درصدی هم‌اکنون از نعمت گاز بهره‌مند هستند، افزود: تعداد مشترکان بهره‌مند گاز ۲۵ هزار و ۵۰۰ مشترک بود که با افتتاح این پروژه هزار و ۳۸۲ خانواده دیگر از این نعمت بهره‌مند شدند.
وی با اعلام اینکه گاز را به مرزی‌ترین روستاهای شهرستان جوانرود رساندیم، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه ۱۶۱ میلیارد تومان هزینه شده که شامل ۹۲ کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع و ۹۰۰ علمک در سطح این ۲۱ روستا انجام شده است.

حسینی گفت: شبکه هوایی برای اولین بار در سطح کشور در روستاهای اورامانات که قابلیت گازرسانی به صورت زمینی نداریم، پیاده شد، باتوجه به استانداردهای موجود حتما گازرسانی باید در عمق ۱۱۰ سانتی‌متری زیرزمین انجام بگیرد، با تعریف استاندارد جدید شبکه به صورت هوایی در روستاها قابل انجام است.

وی اضافه کرد: در خصوص روستاهای باقی‌مانده شهرستان جوانرود به صورت شبانه روزی در حال تلاشیم که بزودی گازدار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز کرمانشاه در پایان با اشاره به شروع فصل سرما گفت: از مردم می‌خواهیم با مدیریت در مصرف گاز، هم هزینه‌های گازبهای خانواده را کاهش دهند هم ما را در خدمت‌رسانی بهتر کمک کنند.

۲۱ روستا و ۶ واحد صنعتی جوانرود گازدار شدند

استاندار کرمانشاه هم در این مراسم گفت: باتوجه به مجموعه ضوابط کشور می‌شود گفت که جوانرود یک شهرستان سبز است البته تعداد محدود روستاهای باقی مانده با همت مسوولین زیر پوشش گازرسانی قرار خواهند گرفت.

«محمدطیب صحرایی» افزود: آنچه امروز در جوانرود محقق شده به عنوان یک نمونه از خدمت‌رسانی دولت مردمی که می‌تواند در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد. قسمت پنهان این مساله این است که بنای نظام اسلامی و دولت به توسعه عدالت در تمام نقاط کشور است و تفاوتی بین مرزنشینان و شهرهای مرکزی ایران وجود ندارد.

نماینده مردم شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی هم در این آیین گفت: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه در چهار سال گذشته برای عمران و آبادانی اورامانات هزینه شده و شاخص‌های حوزه‌های مختلف بهبود پیدا کرده است.

«آرش لهونی» افزود: در بخش‌های آب، راه‌ها، ارتقاء شاخص‌های بهداشت و درمان و بقیه حوزه‌ها و توسعه زیرساخت‌ها، کارهای خوبی در منطقه اورامانات انجام شده اما مشکل اصلی بحث اشتغال است در حالی که پتانسیل های خوبی از جمله در بحث گردشگری داریم که می شود اتفاقات خوبی را رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از مجموع ۲ هزار و ۵۶۲ روستای استان کرمانشاه، ۲ هزار و ۳۶۸ روستا براساس مصوبه شورای اقتصاد قابلیت گازرسانی دارند که شرکت گاز توانسته است تاکنون ۲ هزار و ۲۱ روستا را گازدار کند و هم اکنون ساکنان آن از نعمت گاز برخوردار هستند.

در مجموع در استان کرمانشاه هم اکنون ۳۴۷ روستا باقی مانده است که از این تعداد ۲۱۵ روستا براساس مصوبه شورای اقتصاد، قابلیت گازرسانی دارند که این تعداد نیز تا پایان سال جاری از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha