كمبود فضاي آموزشي خطر لغو مجوز پذيرش دانشجو را به همراه دارد

زاهدان- ايرنا- سرپرست مديريت پرديس هاي دانشگاه فرهنگيان سيستان و بلوچستان گفت: از آنجايي كه كمبود فضاي آموزشي و تجهيزات خطر لغو مجوز پذيرش دانشجو در دانشگاه فرهنگيان اين استان را به همراه دارد ضروري است براي جبران كمبود 14 هزار معلم از همه ظرفيت هاي موجود بهترين استفاده را كرد.

به گزارش ايرنا منصور نيك پناه روز يكشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه سيستان و بلوچستان اظهار داشت: استان سيستان و بلوچستان در گذشته داراي 12 مركز تربيت معلم بود كه بنا به دلايلي هم اينك به 2 مركز كاهش يافته است.
وي با بيان اينكه اين استان هم اينك با كمبود 14 هزار معلم رو به رو است افزود: ظرفيت 2 مركز دانشگاه فرهنگيان دختران و پسران زاهدان به ترتيب 80 و 110 نفر است.
سرپرست مديريت پرديس هاي دانشگاه فرهنگيان سيستان و بلوچستان گفت: امسال با توجه به تاكيدات رهبر معظم انقلاب شاهد افزايش پذيرش دانشجو در دانشگاه هاي فرهنگيان كشور بوديم كه در اين راستا با توجه به نياز استان به معلم اين دانشگاه اقدام به پذيرش هزار و 200 دانشجو كرده است.
نيك پناه افزود: براي 500 نفر از دانشجويان تازه پذيرش شده استان در شهرستان هاي زابل، ايرانشهر، سراوان و چابهار كلاس داير شده است.
وي ادامه داد: همچنين علاوه بر دانشجويان ورودي از طريق آزمون سراسري 500 دانشجو نيز براساس ماده 28 و معلمان درحال گذراندن دوره ناپيوسته درحال تحصيل هستند به طوري كه هم اينك حدود 2 هزار دانشجو دراين دانشگاه در حال گذراندن دوره آموزش عالي هستند.
سرپرست مديريت پرديس هاي دانشگاه فرهنگيان سيستان و بلوچستان تاكيد كرد: از آنجايي كه براي آزمون سال آينده پذيرش 30 هزار دانشجو در كشور مورد توجه قرار گرفته است در صورت فراهم شدن امكانات و فضاي مورد نياز در اين استان امكان پذيرش سه هزار نفر در اين دانشگاه وجود دارد اما فعلا از نظر فضاي آموزشي در مضيقه قرار داريم.
نيك پناه تصريح كرد: با توجه به اينكه اختصاص اين رديف هاي پذيرش براي يكبار انجام مي شود در صورتي كه به هر دليلي نتوانيم از اين رديف درنظر گرفته شده به خوبي استفاده كنيم فرصت بدست آمده از بين مي رود و ديگر رديف اختصاص نمي يابد.
وي افزود: ضروري است همه مسئولان استاني دست در دست هم دهند و با استفاده از تمامي ظرفيت هاي موجود استان بويژه اماكن و فضاهاي خالي كه بسيار هم هستند از اين رديف استخدامي براي جوانان استان بهره گيريم.
وي تعداد رشته هاي فعال دانشگاه هاي فرهنگيان سيستان و بلوچستان را 14 رشته ذكر كرد و افزود: با توجه به وجود اعضاي هيات علمي برجسته در استان امكان افزايش رشته هاي اين دانشگاه در صورت در نظر گرفتن فضاهاي جديد وجود دارد.
سرپرست مديريت پرديس هاي دانشگاه فرهنگيان سيستان و بلوچستان گفت: قدمت دانشگاه فرهنگيان در اين استان 48 سال يعني بيشتر از عمر همه دانشگاه هاي استان است اما از نظر فضا و امكانات در حق اين دانشگاه جفا شده است.
به گزارش ايرنا، 720 هزار دانش آموز سيستان و بلوچستان در سال تحصيلي 97 -98 در 6 هزار و 600 مدرسه در حال تحصيل هستند.
7316 **608