دانشگاه محور اصلی پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان است

زاهدان - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه محور اصلی پیشرفت و توسعه استان در همه زمینه‌هاست، دانشگاه‌های این نقطه از ایران اسلامی در حال حاضر در همه رشته‌ها فارغ التحصیل دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا شریفی شامگاه دوشنبه در جلسه فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی و ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های مختلف دارد می‌توان گفت این استان یک استان دانشگاهی است.

وی بیان کرد: وجود این تعداد هیات علمی و دانشجو در سیستان و بلوچستان سبب شده ادعا کنیم فرآیند توسعه را در استان رشد و ارتقا خواهیم داد و نمی‌گذاریم قطار توسعه در این منطقه از حرکت بایستند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید دانشگاه حل مساله باشند تصریح کرد: دانشجویان پس از فارغ التحصیلی باید با مسائل و مشکلات استان آشنا و برای حل آنها راهکار داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان بیش از هر رشته ای نیازمند رشته‌های فنی و تخصصی است تا فارغ التحصیلان آن وارد بازار کار شوند.

شریفی عنوان کرد: در حال حاضر تلاشمان برای رونق دهی به رشته‌های مورد نیاز با فضای سیستان و بلوچستان است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشجویان شیعه و سنی، فارس و بلوچ باید در کنار یکدیگر استان را بسازند و عقب ماندگی‌های تاریخی آن را جبران کنند.

وی افزود: همه باید در کنار یکدیگر پیوست علمی، فرهنگی، اجتماعی و توسعه را در سیستان و بلوچستان رقم بزنیم.

شریفی با بیان اینکه ظرفیت‌های بی نظیری در سیستان و بلوچستان وجود دارد که این ظرفیت ها با کار، تلاش و کوشش شکوفا می‌شود تصریح کرد: دانشگاه‌های استان مفتخرند دانشجویانی با نگاه توسعه محور، دغدغه مند و تقریبی تربیت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha