۹ بهمن ۱۳۹۷، ۱۰:۲۷
کد خبر: 83187901
T T
۰ نفر
راه اندازی مسیر ریلی چابهار-گوادر به توسعه 2منطقه كمك می كند

چابهار- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در كشور پاكستان گفت: راه اندازی مسیر ریلی چابهار - گوادر و خط كشتیرانی چابهار- كراچی علاوه بر توسعه این مناطق كمك شایانی به افزایش مبادلات تجاری و عبور و مرور مسافر میان 2 كشور می كند.

به گزارش ایرنا مهدی هنردوست روز سه شنبه ضمن بازدید از ظرفیت های تجاری و ترانزیتی چابهار در جمع مسئولان این شهرستان اظهار داشت: شهرستان چابهار از طریق مرز بین المللی ریمدان به پاكستان متصل است و این مرز باید به یكی از كانون های اصلی تجارت، ترانزیت و تبادل كالا و جابجایی مسافر تبدیل شود.
وی بر تكمیل زیرساخت های جاده ای، اختصاص امكانات و تجهیزات پیشرفته برای جابجایی قانونی كالا و مسافر در مرز ریمدان تاكید كرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاكستان گفت: مرز ریمدان مورد توجه دولت پاكستان است تا بتواند از طریق آن در توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و افزایش حجم تجارت با ایران از آن استفاده كند.
وی با بیان اینكه چابهار ظرفیت های مهمی در حوزه تجارت، ترانزیت و گردشگری دارد، تاكید كرد: باید با توسعه ظرفیت های حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده ای و هوایی به ارتقا روابط مردم و مسئولان 2 كشور ایران و پاكستان در محدوده چابهار اقدام كرد.
هنردوست ادامه داد: برای ایجاد مسیر ریلی چابهار - گوادر به توافق های اولیه رسیده ایم و امیدواریم این مهم هرچه سریعتر اجرایی شود.
وی تصریح كرد: دولت پاكستان تمایل زیادی برای توسعه روابط و افزایش تجارت و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران از طریق مرز بین المللی ریمدان دارد و باید زیر ساخت های این مرز كه از نزدیكترین مسیرهای ارتباطی با 2 بندر مهم گوادر و كراچی پاكستان است آماده شود.
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز با تشریح ظرفیت های بندر، منطقه آزاد و توانمندی های گردشگری و تجاری این شهرستان اظهار داشت: هدف نخست دولت جمهوری اسلامی ایران تامین معیشت مرزنشینان منطقه مرزی دشتیاری است و برای این منظور دستگاههای اجرایی ماموریت دارند تا زیرساخت های مرز ریمدان را تكمیل كنند.
رحمدل بامری افزود: مرز ریمدان از امیدهای اصلی اشتغال، توسعه پایدار و ارتباط فرهنگی و اقتصادی چابهار با پاكستان است و با تكمیل زیرساخت های اینترنت، امكانات رفاهی و افتتاح پایانه بار و مسافر می تواند نقش مهمی در توسعه و اشتغال منطقه ایفا كند.
وی گفت: چابهار یكی از نقاط راهبردی ایران در توسعه محور شرق است و در آینده نقش مهمی در تجارت و ترانزیت منطقه دارد.
سرپرست فرمانداری چابهار ادامه داد: ارتباط ریلی، دریایی، هوایی و زمینی چابهار با پاكستان به نفع هر 2 كشور است و موجب توسعه می شود.
به گزارش ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در كشور پاكستان به همراه محمد مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، كورش محمدی رئیس بازارچه های مرزی استان و شماری از مسئولان محلی از زیرساخت های مرز ریمدان، ظرفیت های تجاری، ترانزیتی و اقتصادی بندر و منطقه آزاد چابهار بازدید كردند.
3043**3213 **6081
۰ نفر