۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
کد خبر: 83189942
T T
۰ نفر
رفتار تنبیهی معلم كوهرنگی پیگیری می شود

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه پیگیر رفتار معلمی كه دانش‌آموزان را مجبور به تنبیه خود می‌كند هستیم، گفت: تنبیه با هر روش و هر هدفی در مدرسه مذموم و ناپسند است و آن معلم باید دوره‌های بازآموزی را طی كند.

به گزارش ایرنا از خانه ملت، سیدمحمد بطحایی امروز- چهارشنبه- با انتقاد از رفتار معلمی كه دانش‌آموزان تنبل كلاس خود را مجبور می‌كند خود او را تنبیه كنند، اظهار داشت: هر رفتاری كه ترویج خشونت در مدرسه باشد، از حیث اصول تربیتی مذموم است و معلمی هم كه این كار را كرده، اقدامی ضدتربیتی انجام داده است.
وزیر آموزش و پرورش افزود: این كار نه تنها تشویق ندارد بلكه در حال پیگیری رفتار این معلم هستم؛ همكار بنده باید دوره‌های بازآموزی را طی كند زیرا تنبیه با هر روش و هر هدفی اعم از تنبیه فیزیكی و اعمال خشونت در مدرسه مذموم و ناپسند است.
ویدئویی در فضای مجازی از یك معلم كوهرنگی منتشر شده كه نشان می‌دهد وی چوب را به دست دانش‌آموزان تنبل می‌دهد تا آن را به كف دست او بزنند و به آنان می‌گوید «هر كدام از شماها درس نخوانید، من باید تنبیه شوم.»

**تنبیه بدنی خط قرمز آموزش و پرورش است
بطحایی همچنین در مورد تنبیه بدنی دانش‌آموزان در برخی مدارس نیز گفت: تنبیه بدنی یا هرگونه تنبیهی كه بر شخصیت و روحیه دانش‌آموزان اثر منفی بگذارد، خط قرمز آموزش و پرورش است و ما هیچ ملاحظه‌ای در برخورد با متخلفان در این زمینه نخواهیم داشت.
این عضو هیات دولت ادامه داد: با متخلفان به صورت شدیدترین نوع برخوردی كه در قوانین ما وجود دارد، برخورد شده است.
وزیر آموزش و پرورش تاكید كرد: اگرچه فراوانی موارد تنبیه بدنی در مدارس رو به تزاید نبوده است ولی امیدوارم همین تعداد اندك نیز نباشد.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینكه گاهی ممكن است رفتار دانش‌آموز به گونه‌ای باشد كه معلم از كنترل رفتار خود خارج می‌شود، یادآور شد: معلمان باید در كلاس خود را بیشتر كنترل كنند.
سیام*3061*1535