۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۸:۲۵
کد خبر: 83190390
T T
۰ نفر
انتشارات اشپرینگر كتاب محققان ایرانی را منتشر كرد

شیراز-ایرنا- انتشارات بین المللی اشپرینگر، كتاب 'مكانیك محیط های پیوسته محاسباتی ساختارهای نانو مقیاس' را كه به قلم سه محقق ایرانی نگاشته شده است، منتشر كرد.

روابط عمومی دانشگاه شیراز در گزارش روز چهارشنبه خود اعلام كرد: نویسندگان این كتاب، اسمعیل قوانلو عضو هیات علمی گروه مهندسی و فیزیك پزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تهران، هاشم رفیعی تبار عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و سید احمد فاضل زاده حقیقی عضو هیات علمی دانشكده مهندسی مكانیك دانشگاه شیراز هستند.
بنا به این گزارش، انتشارات بین‌المللی اشپرینگر كه به عنوان یك ناشر بین‌المللی، كتاب های آكادمیك و ژورنال‌های تخصصی علمی، كتاب‌های الكترونیكی و مجلات مروری علمی، فنی و پزشكی را منتشر می‌كند، این كتاب را به زودی روانه بازار می كند.
بر اساس این گزارش، انتشارات اشپرینگر یكی از بزرگ ترین ناشران بین المللی است كه بیش از 170سال در زمینه انتشار كتاب های دانشگاهی و مجلات علمی، پژوهشی پیشینه دارد.
رئیس دانشكده مهندسی مكانیك دانشگاه شیراز درباره این كتاب اظهار داشت: در این كتاب كه حاصل سال‌ها تجربه علمی و تحقیقاتی مولفان در حوزه مدلسازی رفتار مكانیكی ساختارهای نانومقیاس است، برای نخستین بار تئوری الاستیسیته غیر موضعی به صورت جامع، شفاف و نظام‌مند تشریح و كاربردهای این تئوری برای مدلسازی ساختارهای نانومقیاس شرح داده شده است.
محمد رحیم همتیان افزود: كاربردهای متنوع تئوری نام برده برای انواع نانو ساختارها شامل فولرن ها، نانو لوله های كربنی، صفحات گرافن، نانو ذرات، نانو سیم ها و همچنین ساختارهای نانو مقیاس بیولوژیكی، توجه طیف وسیعی از محققان را به مطالب ارائه شده جلب خواهد كرد و افزون بر این در یك فصل از این كتاب به طور مبسوط به چالش های موجود، مسایل باز و چشم انداز آینده این تئوری پرداخته شده است.
به گفته وی، این كتاب كه در 12 فصل و 300 صفحه تنظیم شده است، ساختار و محتوای آن به نحوی است كه برای استفاده طیف وسیعی از دانشجویان تحصیلات تكمیلی، محققان و دانشمندان در زمینه های گسترده ای از رشته ها شامل فناوری نانو، فیزیك محاسباتی و مهندسی مكانیك مناسب است.
همتیان ادامه داد: تهیه و تالیف كتاب در یك انتشارات معتبر بین المللی، فرصتی مناسب برای نشان دادن ظرفیت های علمی و توانمندی بالای محققان ایرانی است و حمایت قوی و جدی از این گونه فعالیت های پژوهشی ارزشمند می تواند موجب اعتلای جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان و گامی مناسب برای دستیابی به مرجعیت علمی باشد.
7375 /6118/ 2027
۰ نفر