۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۳۵
کد خبر: 83190942
T T
۰ نفر

طرح توسعه مس سرچشمه به بهره برداري رسيد

۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۳۵
کد خبر: 83190942
طرح توسعه مس سرچشمه به بهره برداري رسيد

كرمان - ايرنا - در آستانه چهل سالگي انقلاب اسلامي پروژه افزايش ظرفيت خاك مس از معدن مجتمع مس سرچشمه به كارخانه تلغيظ اين مجتمع‌ به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا ، مدير مجتمع مس سرچشمه شامگاه چهارشنبه در اين آيين گفت : اين پروژه با همكاري سه واحد معاونت مهندسي، بهره برداري و توسعه طي يك سال و نيم به انجام رسيد.
حسين احمدي افزود : افق روشني پيش رو صنعت مس قرار دارد و در مجتمع مس سرچشمه با تلاش همكاران متعهد چشم انداز مهمي در توليد مس محتوا داريم و در سال 1404 رتبه خوبي در اين زمينه در آسيا و جهان كسب خواهيم كرد.
وي تصريح كرد: كارخانه توليد اسيد سولفوريك نيز تا پايان امسال در مجتمع مس سرچشمه به بهره برداري خواهد رسيد و زيرساخت هاي فروش اين اسيد هم در حال مطالعه است.
احمدي افزود: در مورد توليد هم مجتمع مس سرچشمه و معادن مس در سونگون آذربايجان شرقي و شهربابك امسال ركورد خوبي زده و به اميد خداوند روند ركورد 40 سالگي توليد مس محتوا را خواهيم داشت.
مجري پروژه توسعه معدن مس سرچشمه هم در اين آيين اظهار كرد: عمليات اين پروژه از 16 خرداد ماه سال گذشته آغاز شد و 42 ميليارد ريال و يك ميليون و 200 هزار يورو هزينه در برداشته است.
سعيد ملكي افزود: در اين پروژه تركيبي از تكنولوژي خارجي و نيروهاي متخصص داخلي استفاده شده ضمن اينكه بخش عمده از قطعات و تجهيزات از داخل تامين شده است.
وي بيان كرد: قبلا در هر ساعت‌ چهار هزار و 750 تن خاك مس از معدن مس سرچشمه به كارخانه تغليظ انتقال مي يافت كه با بهره برداري از اين پروژه اين ميزان به پنجهزار و 500 تن در ساعت افزايش يافت.
به گفته ملكي روزانه 15 هزار تن افزايش انتقال خاك مس از معدن مس به كارخانه تغليظ را داريم.
مدير روابط عمومي مس سرچشمه هم در اين آيين ضمن تبريك چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي اظهار داشت : صنعت مس سرچشمه 24 شهيد در دوران دفاع مقدس تقديم كرده است.
سيد علي ميرافضلي بيان كرد: در دوران دفاع مقدس بيش از يكهزار رزمنده از مجتمع مس سرچشمه در عمليات ها حضور داشتند و بيش از 300 نفر در اين دوران جانباز شدند.
وي تصريح كرد: به غير از اعزام نيرو از اين‌ مجتمع كمك هاي پشتيباني هم از طريق لشكر 41 ثارالله به جبهه ارسال مي شد.
ميرافضلي خاطرنشان كرد: به گفته سردار حاج قاسم سليماني اگر پشتيباني مس سرچشمه نبود در جبهه هاي جنگ مشكل داشتيم.
وي با اشاره به اينكه شهدا براي امنيت كشور خون خود را دادند تصريح كرد: امنيت موجود مديرون خون شهدا و ايثارگري هاي رزمندگان دوران دفاع مقدس است .
مس سرچشمه در 60 كيلومتري رفسنجان قرار دارد.
7433/ 5054