۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۳۰
کد خبر: 83191584
T T
۰ نفر

18 طرح صنعتی دهه فجر به بهره برداری می رسد

۱۱ بهمن ۱۳۹۷، ۱۷:۳۰
کد خبر: 83191584
18 طرح صنعتی دهه فجر به بهره برداری می رسد

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی هرمزگان، از بهره برداری 18طرح صنعتی در دهه فجر امسال با اعتبار 510 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید امیر امیری زاد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح های قابل افتتاح در دهه فجر، با مشاركت بخش خصوصی و دولتی می باشد كه حدود 60 میلیارد ریال توسط بخش دولتی و 450 میلیارد ریال مربوط به سرمایه گذاری در طرح های صنعتی بوده است.
وی خاطر نشان كرد: طرح های آماده گلنگ زنی و عملیات اجرایی دو ناحیه صنعتی بندرعباس، سه شهرك صنعتی و یك شهرك خصوصی با 240 هكتار حجم سرمایه گذاری با ارزش یك هزار و 120 میلیارد ریال و نیز 165 هكتار بخش خصوصی با 660 میلیارد ریال در دهه فجر امسال صورت می گیرد.
این مقام مسوول بیان داشت: همچنین در سال جاری، 28 واحد صنعتی غیر فعال مجدد راه ندازی شد كه اشتغال 210 نفر را به همراه داشته و بنابراین 43 طرح در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با اشتغال 500 نفر مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی خاطر نشان كرد: برای اولین بار در ساختمان اداری شهرك صنعتی شماره 2 بندرعباس از انرژی خورشیدی استفاده شد و قصد داریم روشنایی معابر هم از این طریق تامین كنیم.
وی به مهمترین عملكردهای شركت شهرك های صنعتی در سال 97 اشاره كرد و اظهار داشت: برگزاری تورهای مختلف علمی برای دانش آموزان و دانشجویان، كسب رتبه اول در جذب سرمایه گذار و واگذاری زمین از جمله مهمترین عملكردهای این شركت است.
مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی یاد آرو شد: اولین شهرك صنعتی بندرعباس در سال 63 راه اندازی شد و تا كنون 26 شهرك صنعتی دولتی و 2 شهرك خصوصی كه برای نخستین بار در سال 97 مجوز داده شد فعالیت خود را آغاز كرده اند.
امیری زاد در ادامه گفت: امسال 75 قرارداد جذب سرمایه گذاری صورت گرفته است ونیز میزان واگذاری زمین از 1380هكتار به 2560 هكتار رسیده است كه نشانگر 65 درصد رشد در این زمینه است.
وی اظهار داشت: شركت شهرك های صنعتی هرمزگان در خصوص عملیاتی كردن زمین های صنعتی با 1203 هكتار، رشد 87 درصدی را در پی داشته است.
امیری زاد بیان داشت: استان هرمزگان دارای 404 واحد صنعتی است كه اكنون 20 درصد این واحدها غیرفعال هستند و هر واحد صنعتی اگر برنامه ریزی لازم را نداشته باشد غیر فعال می شود و باید با تغییر كاربری به چرخه صنعت بازگردد.
وی گفت: این شركت آمادگی دارد تا با راه اندازی واحدهای صنعتی در روستاهای بالای 10 هزار نفر جمعیت از سرمایه گذاران نیز با معافیت های مالیاتی 13 ساله و واگذاری زیرساخت ها با كمترین هزینه و در اختیار گذاشتن امكانات با شرایط نقدی 20 درصدی و اقساط 80 درصدی حمایت كند.
وی در خصوص انعقاد قرارداد با سرمایه گذارهای خارجی عنوان كرد: در حال حاضر به دلیل مشاركت هایی كه كشور چین با دیگر استان ها داشته، امكان مشاركت با این كشور درحال حاضر امكان پذیر نیست ولی یك سرمایه گذار خارجی با چند شركت ایرانی مشاركت داشته است كه قراردادها از سوی شركت های ایرانی با شهرك های صنعتی هرمزگان منعقد می شد.
9944 /6048