۱۲ بهمن ۱۳۹۷، ۸:۲۱
کد خبر: 83192014
T T
۰ نفر
مسابقات زوران استان كرمانشاه در كنگاور برگزار مي شود

كرمانشاه - ايرنا - رئيس كميته زوران كشور ، از برگزاري مسابقات قهرماني زوران استان كرمانشاه در معبد آناهيتا كنگاور در ايام نوروز 98 خبر داد.

بهرام بهروش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مسابقات به مناسبت عيد نوروز و با توجه به اينكه ورزش زوران با محوريت كنگاور ثبت ملي شده براي اولين بار در اين شهرستان برگزار مي شود.
او ادامه داد: در كنار اين مسابقات برپايي سياه چادرهاي عرضه صنايع دستي، سوغات، آش و شيريني محلي و نيز عرضه محصولات دامي كشاورزي را خواهيم داشت.
بهروش معتقد است؛ با توجه به شناختي كه از كشتي گيران سطح استان كرمانشاه داريم از هر شهرستان بيش از 10 ورزشكار براي حضور در اين مسابقات اعلام آمادگي خواهند كرد.
رئيس كميته زوران كشور در ادامه با اشاره به اينكه تاريخ احتمالي برگزاري اين مسابقات نيمه نخست تعطيلات نوروز سال 98 خواهد بود، اظهار كرد: هماهنگي هاي اوليه با دستگاههاي اجرايي و نهادهاي فرهنگي و ورزشي شهرستان كنگاور براي برگزاري اين رخداد استاني انجام شده است.
رئيس هيات ورزش هاي روستايي و بازي هاي بومي محلي استان كرمانشاه در ادامه با بيان اينكه اين مسابقات در اوزان مختلف برگزار خواهد شد، افزود: به قهرمان سنگين وزن اين رقابت ها به عنوان «يل ميدان» يك راس قوچ و به برندگان ساير اوزان لوح قهرماني و جوايزي اهدا خواهد شد.
بهروش در پايان با قدرداني از همكاري خوب مسئولان، فعالان فرهنگي، گردشگري و ورزشي شهرستان كنگاور براي برگزاري اين مسابقات اظهار كرد: برگزاري كشتي زوران در معبد آناهيتا تلالويي از تاريخ و تمدن كهن ايران زمين، فرهنگ، آداب و رسوم و بازي هاي بومي و محلي منطقه خواهد بود.
شهرستان كنگاور با جمعيتي افزون بر 76 هزار نفر در 94 كيلومتري شرق كرمانشاه واقع شده و دروازه ورودي اين استان غربي است.
8066/7447