۱۲ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۴۵
کد خبر: 83192077
T T
۰ نفر

جشنواره كشتي خردسالان استان يزد آغاز شد

۱۲ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۴۵
کد خبر: 83192077
جشنواره كشتي خردسالان استان يزد آغاز شد

يزد - ايرنا - همزمان با آغاز جشن هاي چهل سالگي انقلاب اسلامي، روز جمعه جشنواره كشتي خردسالان يزد با حضور افزون بر 200 ورزشكار در 2 رده سني خردسالان و نونهالان در سالن شهيد صدوقي(ره) آغاز شد.

به گزارش ايرنا، اين جشنواره به منظور گراميداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، شناسايي و شكوفايي استعدادها و ايجاد رقابت سازنده بين كشتي گيران به مدت يك روز برگزار مي شود.
در پايان جشنواره كه به همت هيات كشتي استان و همكاري اداره كل ورزش و جوانان يزد پيگيري مي شود به نفرات و تيم هاي برتر جوايزي تقديم مي شود.
رئيس هيات كشتي استان يزد گفت: استعداديابي و ايجاد فضايي شاد و سازنده بين ورزشكاران اين رشته به خصوص رده سني پايه محور فعاليت هاي اين هيات است.
محمد شيبابي در حاشيه آغاز جشنواره در گفت و گو با خبرنگار افزود: توجه به خردسالان، شناسايي استعدادها و حركت در مسير شكوفايي آنها نقش مهمي در توسعه اين رشته جذاب و ورزش اول كشور در يزد دارد.
وي با اشاره به سابقه كشتي يزد در سطح ملي به ظرفيت هاي بخش مردان و بانوان اشاره كرد و از آموزش و پرورش، خانواده ها و رسانه هاي گروهي براي گسترش كشتي به عنوان ورزش اول كشور خواستار همكاري شد.
به گفته رئيس هيات كشتي يزد، برگزاري ليگ، جشنواره ها، اعزام و ميزبابي رقابت هاي ملي و بين المللي هزينه بر است كه نياز به مشاركت مديران واحدهاي توليدي، صنعتي و معدني است.
رئيس هيات كشتي يزد با اشاره اينكه در سال هاي اخير با همكاري اداره كل ورزش و جوانان و جامعه هدف، كشتي يزد در ميان 31 استان به جايگاه 26 رسيد، ابراز اميدواري كرد با همكاري مردم و مسئولان ، خانواده ها و آموزش و پرورش ،استان به جايگاه حقيقي خود دست يابد.
شيباني گفت: هم اكنون حدود 700 نفر مرد و زن در رشته كشتي فعاليت دارند و در صورت كار فرهنگي و اطلاع رساني بدون شك شاهد افزايش اين آمار خواهيم بود.
استان يزد با يك ميليون و 138 هزار نفر جمعيت 48 هيات و 65 هزار ورزشكار زير پوشش بيمه دارد و هيات كشتي در تمام شهرستات ها به جز بهاباد فعاليت دارد.
7536/ 6197