۱۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۳۳
کد خبر: 83192471
T T
۰ نفر

بزرگترين مركز توربافي كشور در چابهار افتتاح شد

۱۲ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۳۳
کد خبر: 83192471
بزرگترين مركز توربافي كشور در چابهار افتتاح شد

چابهار- ايرنا- بزرگترين مجموعه توربافي «ماهوربافان» كشور امروز/جمعه/با حضور وزير امور اقتصادي و دارايي، مشاور رئيس جمهوري و دبير شورايعالي مناطق آزاد، استاندار و جمعي از مسئولان محلي در پيكره صنعتي منطقه آزاد چابهار افتتاح شد.

مدير عامل منطقه آزاد چابهار در حاشيه اين مراسم در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مجموعه توربافي چابهار سالانه 700 تن انواع تور ماهيگيري را توليد و به بازار عرضه مي كند.
عبدالرحيم كردي اظهار داشت: اين مجموعه كمك بزرگي به توسعه صيد و صيادي و افزايش صيد در سواحل مكران مي كند و ديگر نيازي نيست از ساير نقاط تور وارد شود.
وي افزود: در فاز نخست اين مجموعه علاوه بر تامين تمام تورهاي مورد نياز كشور، ظرفيت صادرات به كشورهاي منطقه را نيز دارد.
مدير عامل منطقه آزاد چابهار گفت: وزير امور اقتصادي و دارايي در سفر به اين شهرستان علاوه بر افتتاح مجموعه توربافي از شهرك پتروشيمي نگين مكران، طرح توسعه بندر شهيد بهشتي و كلانتري و كارخانه فولاد بازديد كرد.
وي ادامه داد: شهرك پتروشيمي نگين مكران براي توليد محصولاتي همچون اوره، متانول، آمونياك، اوره آمونياك، اولفين و پروپلين راه اندازي شده كه زيرساخت هاي شهرك با پيشرفت 65 درصدي در حال انجام است.
كردي افزود: در بخش طرح هاي مستقر در شهرك پتروشيمي چابهار 2 واحد متانول و اوره آمونياك فعاليت خود را آغاز كردند كه پيش بيني مي شود واحد متانول تا اواسط سال آينده به بهره برداري و مرحله توليد برسد.
وي تصريح كرد: مجتمع فولاد مكران نيز با ظرفيت توليد يك ميليون و 600 هزار تني در پيكره هشتم منطقه آزاد چابهار با 35 درصد پيشرفت فيزيكي در حال ساخت است.
به گزارش ايرنا، فرهاد دژپسند وزير امور اقتصادي و دارايي به همراه هياتي متشكل از پنج معاون وزير امروز/جمعه/ وارد فرودگاه كنارك شد و مورد استقبال مرتضي بانك مشاور رئيس جمهوري و دبير شورايعالي مناطق آزاد، سرپرست فرمانداري و جمعي از مسئولان چابهار قرار گرفت.
دژپسند در نشستي با فعالان اقتصادي منطقه آزاد چابهار مسائل و مشكلات حوزه توليد و اشتغال را بررسي و در نشست هم انديشي كه با حضور استاندار و مديرعامل مناطق آزاد كشور و جمعي از مديران محلي برگزار مي شود، شركت مي كند.
3043**3213