به گزارش روز يكشنبه گروه علمي ايرنا از مركز امور هماهنگي، ارتباطات و حوزه وزارتي آموزشوپرورش، آموزشهاي حضوري، غير حضوري و نيمه حضوري كه بر اساس برنامههاي مصوب وزارت آموزشوپرورش براي آموزش تمام يا بخشي از موضوعات درسي دوره اول و دوم متوسطه با تأكيد بر فراگيري دروس از طريق ديداري يا شنيداري و كاهش ساعات حضوري در كلاسهاي درسي بر حسب موضوع دروس انجام ميپذيرد.
آموزش از راه دور با تلفيق انواع آموزشهاي «حضوري»، «نيمه حضوري» و «غيرحضوري» متناسب با شرايط فراگيران ميتواند موقعيتي را فراهم ميآورد تا افراد بتوانند با استفاده از روشهاي نوين آموزشي به تحصيل خود ادامه دهند.
**مخاطبين مدارس آموزش از راه دور
بر اساس اين گزارش، افراد لازمالتعليم يعني افرادي كه در سن تحصيل هستند ولي بنا به دلايل مختلف ازجمله دسترسي نداشتن به واحد آموزشي، دوري راه يا نبود رشته تحصيلي در محل سكونت دانش آموزان، معلوليت جسمي، بيماري خاص و يا صعبالعلاج و تأهل (دختران) از تحصيل بازماندهاند، مخاطبان مدارس آموزش از راه دور هستند.
همچنين افراد بزرگسالي كه در سن تحصيل نميباشند و بنا به دلايل مختلف از تحصيل بازماندهاند و نميتوانند به صورت كاملاً حضوري ادامه تحصيل دهند.
**دستاوردهاي آموزش از راه دور
تأسيس 1615 مدرسه آموزش از راه دور از سال تحصيلي 84-1383 تاكنون در داخل و خارج از كشور به منظور پوشش تحصيلي دانش آموزان بازمانده از تحصيل در راستاي تحقق عدالت آموزشي يكي از دستاوردهاي آموزش از راه دور است.
جذب دانش آموزان ايراني مقيم خارج از كشور به منظور حفظ فرهنگ اصيل ايراني – اسلامي، توليد بيش از 126 عنوان كتابهاي درسي خودآموز متناسب با رويكرد آموزش از راه دور از سال تحصيلي 86-1385 تا 90-1389 و همچنين تهيه بيش از 217 عنوان محتواهاي آموزشي(vcd،cd، نرم افزارهاي آموزشي تعاملي و غيرتعاملي و چند رسانه اي) متناسب با رويكرد آموزش از راه دور هم از ديگر دستاوردهاي اين سيستم آموزشي به شمار مي روند.
علمي*9294*1440
دستاوردهاي وزارت آموزشوپرورش در چهلسالگي انقلاب(15)
تأسيس 1615 مدرسه آموزش از راه دور براي بازماندگان از تحصيل
۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
کد خبر:
83195087
تهران-ايرنا- از دستاوردهاي وزارت آموزشوپرورش در چهلسالگي انقلاب، تأسيس 1615 مدرسه آموزش از راه دور به منظور پوشش تحصيلي دانش آموزان بازمانده از تحصيل در راستاي تحقق عدالت آموزشي است كه توسط سازمان مدارس و مراكز غيردولتي و توسعه مشاركتهاي مردمي صورت گرفته است.