۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 83195286
T T
۰ نفر
رییس بسیج اصناف كشور: بازاریان به كمك دولت بیایند

همدان - ایرنا - رییس سازمان بسیج اصناف و بازاریان كشور با اشاره به سخنان امام راحل(ره) مبنی بر حمایت دوجانبه دولت و بازار از یكدیگر، گفت: هم اكنون درگیر جنگ اقتصادی با دشمنان هستیم و باید بازاریان به كمك دولت بیایند .

به گزارش ایرنا، غلامرضا حسن پور روز یكشنبه در همایش تجلیل از بازاریان انقلابی شهرستان ملایر بیان كرد: دشمن می خواست بازاریان و اصناف را از انقلاب اسلامی جدا كند، اما نتوانست و امروز به كوری چشم دشمنان چهل سالگی انقلاب را با یكدیگر جشن می گیریم.
وی اضافه كرد: نقشه دشمن در ایجاد ناآرامی و به تعطیلی كشاندن بازار، توسط بازاریان در سال 97 نیز نقش بر آب شد و بسیج اصناف نگذاشت این تعطیلی به سراسر كشور كشیده شود و این مردمی بودن انقلاب را نشان می دهد.
رییس بسیج اصناف كشور با بیان اینكه امروز چهل سال پایداری انقلاب را در جهان شاهد هستیم افزود: طبق فرموده های امام راحل(ره) در نخستین دیدار خود با بازاریان و اصناف، این بازار است كه در تمامی عرصه ها پیشقدم بوده و یكی از قشرهای عظیم متعهد به اسلام و انقلاب است.
رییس سازمان بسیج اصناف كشور با اشاره به ترس و وحشت رژیم پهلوی از بازاریان و اصناف و تلاش آنها را برای برداشتن سقف بازار خاطرنشان كرد: در نهضت امام خمینی(ره) بازار یك حضّ وافر در امور داشت و در پیروزی انقلاب حرف اول را زد.
حسن پور همچنین به نقش مهم و اثرگذار بازاریان در دوران های پس از پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و تقدیم 10 هزار شهید اصناف اشاره كرد و گفت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، نخستین گروهی كه به ندای امام خمینی(ره) پاسخ دادند، بازاریان و اصناف بودند.
وی تاكید كرد: هم اكنون نیز بازاریان و اصناف در خدمت اسلام، انقلاب و جمهوری اسلامی است و می تواند با گرانفروشی مبارزه و با محتكران برخورد كنند.
حسن پور ادامه داد: دولت نیز باید از بازاریان و اصناف بویژه بازاریان محرومیت كشیده و متعهد حمایت كند، چراكه بدون شركت مردم و توسعه بخش خصوصی جوشیده از طبقات مختلف مردمی در این راه با شكست مواجه می شویم.
به گفته وی باید كار را به مردم، بازاریان و فعالان اقتصادی متعهد واگذار كنیم تا بتوانیم بهتر به نفع مردم و محرومان كار كنیم و در این زمینه باید به مبانی امام راحل(ره) برگردیم.
رییس سازمان بسیج اصناف كشور تاكید كرد: بسیج، اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی كشور باید مبانی انقلاب امام خمینی(ره) را در این زمینه استخراج كرده و آنها را از مجلس، دولت، قوه قضاییه و تمامی مجموعه ها مطالبه كنند.
حسن پور فعالان اقتصادی و بازاریان را در صف مقدم جنگ اقتصادی دشمن دانست و افزود: در شرایط كنونی كه كشور با مشكلات اقتصادی مواجه است، بازاریان و اصناف به خوبی توانستند آرامش بازار را حفظ كنند.
وی تاكید كرد: اصناف و بازاریان امروز نیاز به دفاع و كمك دارند و قوای سه گانه و تمامی مجموعه های كشور باید به پشتیانی و حمایت از مجموعه اقتصادی بیایند و اصناف نباید در معادلات دولت حذف شود.
رییس سازمان بسیج اصناف كشور گفت: در توزیع كالاهای اساسی مردم علاوه بر فروشگاه های بزرگ، باید از سه میلیون واحد صنفی نیز استفاده كرد و در این راستا اگر كار را به مردم بسپاریم، دیگر شاهد صف های طولانی و سوء استفاده های بیجا در توزیع كالاهای اساسی نخواهیم بود.
حسن پور تاكید كرد: یك بار دیگر همانند دوران جنگ تحمیلی، اصناف و بازاریان را در جنگ اقتصادی نیز امتحان كنیم و با یك برنامه ریزی منظم و كاربردی كارها را پیش ببریم.
وی افزود: بسیج اصناف آمادگی همكاری لازم را با دولت و بخش خصوصی دارد تا از این فضایی كه دشمن ایجاد كرده با موفقیت عبور كنیم.
رییس سازمان بسیج اصناف همدان نیز در این آیین گفت: انقلاب اسلامی ایران با تمامی فراز و نشیب ها و سختی هایی كه از طرف دشمنان تحمیل شد، امروز 40 سالگی خود را در اوج شكوه و عزت جشن می گیرد.
سرهنگ حسن عافیتی 40 سالگی را به معنای پختگی، بلوغ و كامل شدن دانست و ادامه داد: دشمنان در این خیال بودند كه ملت ایران 40 سالگی انقلاب را نمی بینند.
وی ابراز امیدواری كرد: در آغاز ورود به دهه 50 انقلاب اسلامی شاهد شكوفایی و اقتدار بیش از پیش انقلاب در عرصه های مختلف باشیم.
رییس سازمان بسیج اصناف همدان همچنین ملایر را یكی از شهرستان های ویژه استان و در تقسیمات كشوری دانست و بیان كرد: مردم این شهرستان بویژه بازاریان و اصناف آن همواره در تمامی عرصه های انقلاب پای كار بودند.
به گزارش ایرنا، در این همایش از بازاریان انقلابی، اتحادیه های اصناف و فرماندهان بسیج دستگاه های اجرایی شهرستان ملایر تجلیل شد.
در زمان حاضر 14 هزار واحد صنفی با بیش از پنج هزار بسیجی فعال، 31 اتحادیه اصناف و 17 پایگاه بسیج اصناف در شهرستان ملایر فعالیت می كنند.
7528**2090
۰ نفر