۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۲۱:۰۳
کد خبر: 83195857
T T
۰ نفر
300 دانش آموز شهرستان ايذه به اردوي راهيان نور اعزام شدند

اهواز - ايرنا - مدير آموزش و پرورش شهرستان ايذه گفت: 300 دانش آموز پسر اين شهرستان با بدرقه جمعي از مسئولان محلي روز يكشنبه به اردوي راهيان نور اعزام شدند.

فرهنگ محمودي در حاشيه اعزام اين دانش آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا بيان كرد: اين دانش آموزان در قالب راهيان نور به مدت 2روز از مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس در شلمچه و شهداي گمنام ديدن و از نزديك با رشادت‌ها و فداكاري‌هاي رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس آشنا مي‌شوند.
وي گفت: برنامه‌هاي فرهنگي و تبليغي متعددي در اين اردو براي دانش‌آموزان پيش‌بيني شده كه برگزاري مسابقات فرهنگي و كتابخواني در اتوبوس‌ها، برگزاري مراسم افتتاحيه، اختتاميه و وداع با شهدا از جمله مهم‌ترين اين برنامه‌ها است.
مدير آموزش و پرورش شهرستان ايذه افزود: اين كاروان با هشت دستگاه اتوبوس و سه خودروي سواري براي پشتيباني، سفر 2 روزه خود را آغاز كردند.
محمودي با بيان اينكه يكي از راه‌هاي انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به نسل جوان اردوي راهيان نور است بيان كرد:اعزام راهيان نور در راستاي انتقال سيره و اهداف شهدا به نسل جوان و نوجوان و آشنايي آنان با دلاوري‌هاي شهدا در دفاع از ميهن اسلامي، تقويت روحيه فرهنگ ايثار و شهادت، اخلاص به عمل و شهادت‌طلبي است.
وي گفت: آشنايي با مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس و حماسه‌هاي رزمندگان در دفاع از ميهن اسلامي در راستاي انتقال آموزه‌هاي ارزشمند جوانان ديروز به جوانان امروز از ديگر اهداف كاروان راهيان نور است.
شهرستان ايذه در شمال شرقي استان خوزستان قرار دارد.
7161/ 6037