۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۴۷
کد خبر: 83196776
T T
۰ نفر
شرط وزیر علوم برای داوطلبان نظام قدیم كنكور 99

تهران – ایرنا – وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد طراحی سوال از منابع نظام قدیم برای كنكور سال 99 تاكید كرد: در صورتی كه تعداد داوطلبان نظام قدیم برای كنكور 99 به حد نصاب نرسد، تنها یك نوع سوال طراحی می شود.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، دو نوع سوال برای داوطلبان نظام قدیم و جدید به منظور شركت در آزمون سراسری سال 98 طراحی می شود.
در كنكور سراسری سال 99، تنها یك نوع سوال از نظام جدید طراحی خواهد شد و داوطلبان نظام قدیم ملزم هستند بر اساس منابع نظام جدید در این كنكور شركت كنند.
این مسئله، دل نگرانی ها و دغدغه هایی را برای دانش آموختگان نظام قدیم ایجاد كرده است؛ به گونه ای كه داوطلبان در حساب اینستاگرام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به این موضوع ابراز نگرانی كرده و خواستار برگزاری كنكور 99 مانند كنكور 98 شده اند.
منصور غلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا در این باره، گفت: در شرایط فعلی، كنكور سال 98 آخرین كنكوری است كه برای داوطلبان نظام قدیم هم سوال طراحی می شود، اما قرار بر این شده اگر تعداد داوطلبان نظام قدیم كنكور 99 به حد نصاب برسد، در صورت موافقت شورای سنجش و پذیرش دانشجو، تصمیم هایی اتخاذ شود.
وی ادامه داد: خواست داوطلبان این است كه برای كنكور 99 هم دو نوع سوال از نظام قدیم و نظام جدید طراحی شود، اما تصمیم شورای سنجش و پذیرش دانشجو تا این لحظه مبتنی بر طراحی صرفاً یك نوع سوال آن هم از منابع نظام جدید است.
وزیر علوم تاكید كرد: وضعیت داوطلبان نظام قدیم در حال بررسی است و در صورتی كه تعدادشان به حدنصاب نرسد برای كنكور 99 سوال دوم طراحی نمی شود.
**9492**1584