۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۴۸
کد خبر: 83196780
T T
۰ نفر
انتخاب پروژه ها بر مبناي اصول كارشناسي و منافع مردم باشد

انزلي - ايرنا - استاندار گيلان تاكيد كرد: اولويت انتخاب پروژه ها بر مبناي اصول كارشناسي و براساس منافع مردم باشد.

به گزارش خبرنگار ايرنا مصطفي سالاري روز دوشنبه در چهارمين روز از دهه مبارك فجر و در مراسم افتتاح پروژه ها در شهرستان بندرانزلي اظهار كرد: اولويت انتخاب پروژه ها بايد بر اساس منافع مردم باشد و در اجراي طرح ها بايد نظر افكار عمومي با مبناي كارشناسي در اجراي پروژه ها لحاظ شود.
وي با تاكيد بر اينكه صلابت و سلامت بايد در دستور كار مسئولان دستگاه هاي اجرايي باشد افزود: كار كردن براي مردم وارستگي مي خواهد و در هر منصبي كه از امكانات و بودجه عمومي استفاده مي كنيم بايد براي مردم كار كنيم .
سالاري با تاكيد بر لزوم ادامه روند پيشرفت پروژه هاي عمراني تصريح كرد: بايد جاهايي را كه براي مردم مهمتر است و خير آن بيشتر به مردم مي رسد، مبنا قرار دهيم.
استاندار گيلان تاكيد كرد: در سال آينده اولويت اجراي پروژه هاي عمراني بايد براي پروژه هاي اشتغالزا با استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي باشد تا بتوان در افزايش زمينه هاي اشتغالزايي براي مردم بيش از پيش خدمت رساني كرد.
وي با اشاره به وجود دو ظرفيت و موهبت الهي تالاب و دريا در بندرانزلي تصريح كرد: با توجه به ظرفيت هاي بالقوه موجود ، چگونگي استفاده و بهره برداري و فراهم سازي زمينه هاي اشتغال به ما مربوط مي شود و با مردمي كردن آن و كاهش محدوديت ها ، بايد فعاليت هاي درآمد زا در قالب طرح هاي مدون و جامع داراي ساز و كار براي اين ظرفيت هاي طبيعي طراحي شود.
استاندار گيلان يادآور شد: از محيط زيست خواسته شده كه طرح هاي اشتغال زا با رعايت اصول زيست محيطي و حرايم و بسترهاي تالاب و دريا همچون سازه هاي شناور و طرح هاي گردشگري ارائه دهد و مشاغل موجود سابق نيز ساماندهي شود.
سالاري با اشاره به هزينه هاي انجام شده براي ايجاد حوضچه آرامش در بندرانزلي بعنوان يكي از زيرساخت هاي لازم براي ساخت اماكن اقامتي و استفاده از پهنه آبي تاكيد كرد: بايد علاوه بر جذب سرمايه گذار بخش خصوصي كارها بيش از پيش جدي گرفته شود ضمن اينكه طبق رايزني با سازمان بنادر و دريانوردي شرايط لازم براي ارائه تسهيلات با نرخ سود و كارمزد صفر با حمايت استانداري و پشتيباني فرمانداري وجود دارد.

**افتتاح 121 پروژه با اعتبار 200 ميليارد تومان در دهه فجر
در ادامه اين مراسم فرماندار شهرستان بندرانزلي با اشاره به افتتاح 121 پروژه با اعتبار 200 ميليارد تومان در دهه فجر امسال در بندرانزلي اظهار كرد: اين پروژه ها در حوزه هاي كشاورزي ،بهداشت ودرمان ،كارآفريني واشتغالزايي ،طرحهاي هادي روستايي ،مسكن مهر ،آبرساني ،آسفالت روستايي ،ساختمان جديد تامين اجتماعي، مخابرات،آموزش وپرورش، شهري و شهرداري،پروژه هاي مهم بنادر ودريانوردي است.
اسماعيل حيدري آزاد افزود: با وجود همه محدوديت هاي اعتباري و تحريم هاي ظالمانه ، بيش از 200 ميليارد تومان توسط دولت تدبير واميد در شهرستان بندر انزلي براي افتتاح و به بهره برداري رسيدن اين پروژه ها هزينه شده است.
وي تاكيد كرد: انتظار داريم استاندار گيلان به مشكلات عديده اي از جمله مشكل تيم ملوان بندرانزلي، بازسازي ورزشگاه تختي و تالاب بين المللي انزلي به عنوان مسكلات ملي كه شهر انزلي با آن دست به گريبان است، توجه ويژه اي داشته باشد.
به گزارش ايرنا در چهارمين روز از دهه مبارك فجر با حضور استاندار گيلان پارك شهيد اختر كاويان با اعتبار شش ميليارد تومان و با مساحت 27 هزار متر مربع افتتاح شد و سالاري از نمايشگاه دستاوردهاي 40 ساله انقلاب در بندرانزلي بازديد كرد.
بندرانزلي در 40 كيلومتري شمال غرب مركز استان گيلان واقع است.
7471/2007/