۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۳
کد خبر: 83197037
T T
۰ نفر
رونمايي از مستند «آسمان چليپا» در جشنواره هنر مقاومت

تهران- ايرنا- مستند «آسمان چليپا» درباره زندگي و آثار كاظم چليپا در پنجمين جشنواره «هنر مقاومت» رونمايي مي‌شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي پنجمين جشنواره «هنر مقاومت»، مستند «آسمان چليپا» به كارگرداني علي ملاقلي پور و تهيه‌كنندگي حسين همايون‌فر به زندگي و آثار كاظم چليپا از نقاشان معاصر ايران مي‌پردازد.
در اين مستند، استادان و پژوهشگران هنر نقاشي معاصر چون محمدعلي رجبي، مرتضي اسدي، ايرج اسكندري، سيدحميد شريفي، اسرافيل شيرچي و مينو خاني به توضيح و تفسير شخصيت و آثار نقاشي چليپا از نقاشي قهوه‌خانه‌اي تا نقاشي‌هاي مدرن دوره انقلاب اسلامي و دفاع مقدس پرداخته‌اند.
مراسم رونمايي از اين اثر مستند كه توسط گروه مستند بنياد فرهنگي روايت فتح توليد شده است، سه‌شنبه 23 بهمن در سالن غدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ساعت 16 برگزار مي‌شود.
كاظم چليپا متولد سال ۱۳۳۶ در تهران، داراي مدرك كارشناسي ارشد نقاشي از دانشكده هنرهاي زيبا دانشگاه تهران است.
او نقاشي را نزد پدرش مرحوم حسن اسماعيل زاده، نقاش قهوه خانه‌اي آموخته است و تاكنون آثارش را در تعداد بسياري نمايشگاه گروهي و بي ينال هاي نقاشي در داخل وخارج از كشور به نمايش گذاشته است.
چليپا كسب مقام اول نمايشگاه بين‌المللي هنرهاي ظريفه ژاپن در سال 1371 را در كارنامه هنري‌اش ثبت كرده و برنده جايزه دست خط زرين امام (ره) در سالگرد هشت سال دفاع مقدس و برنده قلم موي زرين جايزه ويژه و ديپلم افتخار شده است.
تدريس در رشته هنر دانشگاههاي كشور و داوري نمايشگاههاي مختلف تجسمي نيز از ديگر فعاليتهاي اين هنرمند محسوب مي شوند.
او همچنين عضو افتخاري انجمن نقاشان آذربايجان (باكو) است.
فراهنگ**9246** 1055
۰ نفر