۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۳۵
کد خبر: 83197845
T T
۰ نفر
تغییر محدوده طرح ترافیك و زوج و فرد برعهده شورای ترافیك است

تهران- ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تغییر محدوده طرح ترافیك و طرح زوج و فرد منوط به تصمیم شورای عالی ترافیك است.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز سه‌شنبه قبل از شروع یكصد و بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان كرد: من در شورای عالی ترافیك حضور ندارم و اگر در این شورا دعوت شوم، نظرات خوبی دارم كه آن را مطرح خواهم كرد.
وی درباره مشكلات افرادی كه منزلشان در محدوده طرح ترافیك است گفت: محدوده طرح ترافیك را شورای عالی ترافیك تعیین می‌كند و ما در آن نقشی نداریم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: شورای شهر تنها عوارض محدوده را تعیین می‌كند كه این عوارض نیز به دلیل كسب درآمد نیست و به منظور كاهش آلودگی هوا تعیین می شود.
وی در ادامه درباره پاسخ نامه خود به رئیس جمهوری گفت: نامه ای كه در خصوص وضعیت مترو به رئیس جمهوری ارسال كردم به مراجع ذیربط ارجاع داده شده است.
هاشمی همچنین درباره بسیاری از مصوبات دوره های قبل شورای اسلامی شهر تهران كه اجرا نشده و مسكوت مانده است،اظهارداشت: كمیته تنقیح مصوبات شورای شهر در حال بررسی مصوبات های دوره های گذشته شورای شهر هستند.
وی عنوان كرد: برخی از این مصوبات قابل اجرا نیست و برخی نیز به دلیل گذشت زمان كارایی ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به بازدید از خط 6 مترو تهران اظهار داشت: تا آخر سال سه تا چهار ایستگاه از خط 6 مترو تهران تا میدان شهدا قابل افتتاح است.
وی افزود: من در خصوص افتتاح این ایستگاه‌ها نمی‌توانم قول بدهم اما بررسی نشان می‌دهد كه این ایستگاه ها قابلیت افتتاح برای استفاده مردم را دارند.
رئیس شورای شهر تهران تاكید كرد: البته همواره در اسفند ماه تعدادی از ایستگاه های مترو به بهره برداری می‌رسد.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت سوخت و استفاده از مالیات بر سوخت در حمل و نقل عمومی خاطرنشان كرد: در كشورهای توسعه یافته خودروسازها تلاش دارند تا میزان مصرف سوخت خودرو را پایین بیاورند و مالیات بر سوخت را در سیستم حمل و نقل عمومی هزینه كنند اما در كشور ما سوخت با قیمتی كمتر از قیمت تمام شده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
هاشمی ادامه داد: ما در خصوص مسائل خودمان زیربنایی فكر نمی‌كنیم.

* هاشمی: امروز روز خوبی برای اصلاح طلبان نبود
رئیس شورای اسلامی شهر تهران از یك ساعت تاخیر در آغاز جلسه شورای شهر انتقاد كرد و گفت : امروز روز خوبی برای اصلاح طلبان نبود.
محسن هاشمی در پایان جلسه گذشته(روز یكشنبه) شورای اسلامی شهر تهران خطاب به اعضای شورای شهر گفته بود كه روز سه شنبه(امروز) جلسه فوق العاده در شورای شهر و ساعت 8 صبح برگزار خواهد شد.
اما صبح امروز تعدادی از اعضای شورا بموقع در جلسه حاضر نشدند.
هاشمی پس از حضور اعضا صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تأخیر یك ساعته در آغاز به كار جلسه شورای شهر تهران گفت: امروز روز خوبی برای اصلاح‌طلبان نبود چرا كه قرار بود جلسه شورای شهر ساعت 8 صبح شروع شود اما تا ساعت 9 جلسه به حد نصاب نرسید.
وی افزود: بهتر بود در پیامكی كه به اعضا ارسال كردیم علاوه بر دستور جلسه، ساعت جلسه نیز قید می شد.
به گزارش ایرنا جلسه فوق العاده شورای شهر تهران امروز سه شنبه در محل ساختمان شورا در حال برگزاری است .
تهرام/7244/1539
۰ نفر