۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰
کد خبر: 83198163
T T
۰ نفر
روسیه به اتهامات مكرون علیه رسانه های خود پاسخ داد

مسكو - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اتهام رئیس جمهوری فرانسه به خبرگزاری اسپوتنیك و شبكه راشاتودی مبنی بر دامن زدن به اعتراضات جلیقه زردها از طریق ساخت حساب های كاربری در شبكه های اجتماعی را بی اساس خواند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ماریا زاخارووا در فیس بوك خود، اظهارات اخیر امانوئل مكرون را ادعاهای اثبات نشده عنوان كرد و اظهار داشت: به طرف فرانسوی بارها گفته شده كه باید برای اتهاماتی كه به رسانه های روسی وارد می كند، مدرك ارایه كند.
وی افزود: دولت فرانسه در حالی خواستار انتشار آمار دولتی درگیری های اخیر در این كشور شده است كه به مقام های خود اجازه گفت وگو با خبرنگاران اسپوتنیك و راشاتودی را نمی دهد.
زاخارووا خاطرنشان كرد: از این رو تعداد اعضای جنبش جلیقه زردها كه با رسانه های روسیه صحبت می كنند بیشتر از مقام های فرانسوی است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: بنظر می رسد مكرون اطلاع ندارد كه رسانه های غربی به میدانی برای بیان نقطه نظرات نیروهای اپوزیسیون كشورهای مخالف غرب تبدیل شده اند.
گفتنی است، رئیس جمهوری فرانسه به تازگی به خبرنگاران گفته بود كه جلیقه زردها از خارج هدایت می شوند.
مكرون خبرگزاری اسپوتنیك و شبكه راشاتودی را هم متهم كرده بود كه در شبكه های اجتماعی حساب های كاربری خریداری كرده و از این طریق علیه دولت وی جریان سازی می كنند.
اروپام *391* 1346 **