۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۶
کد خبر: 83198661
T T
۰ نفر

سهم بنادر گيلان در خزر به 24 درصد افزايش يافت

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۵:۴۶
کد خبر: 83198661
سهم بنادر گيلان در خزر به 24 درصد افزايش يافت

انزلي - ايرنا - مديركل بنادر و دريانوردي گيلان گفت: در عمر 40 ساله انقلاب سهم 7 درصدي تخليه و بارگيري بنادر استان در خزر به 24 درصد افزايش يافته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا حميد رضا آبايي روز سه شنبه در مراسم رونمايي از سيلوهاي 45 هزار تني كشتيراني درياي خزر كه در انزلي برگزار شد، اظهار كرد: در مقطع كنوني و به دليل شرايط به وجود آمده اقتصادي ، ايجاد زير ساخت هاي لازم در بنادر به منظور اطمينان از تامين به موقع كالاهاي مورد نياز و اساسي كشور در دستور كار اداره كل بنادر و دريانوردي گيلان قرار دارد.
وي با بيان اينكه بنادر شمالي تغيير و دگرگوني بسياري در سالهاي اخير داشتند افزود: سهم 7 درصدي تخليه و بارگيري بنادر گيلان پس از گذشت چهل سال از عمر پر بركت انقلاب اسلامي به 24 درصد در خزر رسيده و اين امر بيانگر آن است كه بايد براي كالا هايي نظير غلات برنامه ريزي انجام دهيم.
آبايي به اشاره به رشد 61 درصدي سهم گروه كالايي غلات تصريح كرد: سه گروه گندم ، جو و ذرت سهم خود را از 8 درصد در سال 89 به 68 درصد در سال جاري رسانده و با اين تفاسير بايد با فراهم سازي شرايط و خدمات لازم به اين گروه از كالاها علاوه بر واردات ، ترانزيت و صادرات آنها به ديگر كشورها از طريق ايران را در دستور كار تجار و صاحبان كالا و متصديان كسب و كار در داخل و خارج از كشور داشته باشيم تا بندرانزلي بيش از پيش رونق گيرد.
وي نگرش اجتماعي و ايجاد زير ساخت و تامين تجهيزات كار آمد را از الزامات نقش آفريني در فعاليت هاي بندري دانست و تاكيد كرد: اقدام شركت كشتيراني درياي خزر در احداث سيلوي 45 هزار تني گامي اساسي در جهت فرهنگ سازي و تغيير نگرش اجتماعي است كه براي نخستين بار در بنادر شمالي كشور يك شركت حمل كننده كالا، احداث سيلو ها را نيز بر عهده گرفته است.
مدير كل بنادر و دريانوردي گيلان تاكيد كرد: اطلاق رونمايي به پروژه اي با پيشرفت 70 درصد فرهنگ سازي نويني در كنار كلنگ زني و افتتاح و بهره برداري است و با اقدامات خوبي كه از ساليان قبل به منظور ايجاد زير ساخت ها و تامين تجهيزات به روز و كارآمد در بندرانزلي صورت گرفته، نسبت به تامين انتظارات شركاي تجاري خود اقدامات شايسته اي انجام مي شود.
آبايي با اشاره به ساخت 10 باب انبار توسط بخش دولتي و ساخت شش باب انبار توسط بخش خصوصي تاكيد كرد: بيش از 150 هزار تن ظرفيت سيلوي درجا و 100 هزار تن ظرفيت مخازن روغن بر اساس اهداف سازماني و چشم اندازهاي بلند مدت در بندرانزلي ايجاد شده و اميدواريم با ارائه خدمات بهره وري قابل توجه و درخور شأن اين بندر شاهد جذب حداكثري كالا براساس بازار هاي جديد شناسايي شده و تردد كشتي هاي بيشتر با ظرفيت هاي بالاتر در اين بندر باشيم .
به گزارش ايرنا امروز با حضور رئيس هيات مديره و مديرعامل كشتيراني جمهوري اسلامي سيلوي 45 هزار تني در بندرانزلي رونمايي شد و قرار است تا پايان امسال به بهره برداري برسد. سيلوهاي كشتيراني درياي خزر كه امروز در انزلي رونمايي شد، 80 شغل مستقم و 350 شغل غيرمستقيم ايجاد كرده است.
كشتيراني درياي خزر از سال 1371 آغاز به فعاليت كرد و هم اكنون با حدود 24 فروند كشتي محموله هاي تجار و صاحبان صنايع را بين بنادر شمال كشور و بنادر خارجي حوزه درياي خزر حمل مي كند. اين شركت با هدف توسعه و گسترش ناوگان ملي - تجاري كشور در درياي خزر و برقراري خطوط كشتيراني ايراني به تمامي بنادر در حاشيه درياي خزر، توسعه و بهينه سازي حمل و نقل دريايي و تثبيت حضور ناوگان ملي جمهوري اسلامي ايران در منطقه با توجه به افزايش حجم مبادلات تجاري ، بازرگاني ، اقتصادي در حوزه درياي خزر در حال فعاليت است.
كشتيراني درياي خزر بعنوان تنها ناوگان ملي كشور در حوزه درياي خزر، در زمينه حمل و نقل بار در چهار حوزه درياي خزر، كانال ولگا، درياي سياه و تمامي مبادي حمل به مقاصد حوزه مذكور از طريق حمل سراسري، ترانزيت و حمل مركب فعاليت دارد.
7471/2007