احداث ظرفیت یک میلیون تنی سیلویی در بنادر کشور

انزلی - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از احداث یک میلیون تن سیلو در سطح بنادر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر صفایی ظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران گفت این سیلوها می تواند مرکز توزیع کالاها به کل کشور باشد، هزینه حمل و نقل را کاهش دهد و شیوه نگهداری غلات را نیز بهبود بخشد.

وی با بیان اینکه رونقی که دولت سیزدهم وعده داده بود در بندرانزلی و بنادر شمالی کشور در حال شکل‌گیری است و با قدرت و شدت بیشتری هم دنبال می شود، گفت: موضوع سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی پیگیری می شود و سازمان بنادر نیز سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داد که امروز ۱۴۹میلیارد تومان پروژه از این محل به انجام رسید.
وی عنوان کرد: سیلویی که توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسیده ۵۰ هزار تن برای نگهداری صحیح و سالم مواد غذایی و غلات پیش بینی شده است و سازمان بنادر اعتقاد دارد ساخت این سیلوها حتما باید در داخل بنادر شکل گیرد.

وی در ادامه از رشد ۱۷۷ درصدی ترانزیت کالا از بنادر شمالی (انزلی، امیرآباد و نوشهر) از ابتدای امسال نسبت به همین زمان در سال قبل خبر داد.  وی عنوان کرد : نگاه کلان دولت در سطوح بین‌المللی، توسعه ارتباطات و مناسبات با کشورهای همسایه است در این راستا با تلاش‌هایی که در حوزه دریایی و تجاری کشور بویژه ارتباط با کشورهای حاشیه خزر و روسیه انجام شد امروز شاهد رشد ۱۷۷ درصدی ترانزیت کالا از بنادر شمالی کشور (انزلی، امیرآباد و نوشهر) هستیم.

وی با اشاره به رشد ۲۷۷ درصدی ترانزیت کالاهای غیرنفتی فقط در بندرانزلی طی ۵ ماهه امسال افزود: ترانزیت کالاهای نفتی هم در این مجتمع بندری رشدی  ۱۰۰درصد دارد که نشان دهنده رونق بسیار خوب بنادر از جمله انزلی است.

 صفایی ادامه داد: هم اکنون هفت فروند کشتی در این بندر پهلوگیری کرده و هشت فروند نیز در لنگرگاه است و چهار فروند دیگردر مسیر رسیدن به بندرانزلی است تا عملیات تخلیه و بارگیری را انجام دهد.  

صفایی تاکید کرد : برای اولین بار در انزلی بر اساس کنوانسیون مارپل فصل ششم آلودگی هوا شکل گرفت و به این ترتیب برق‌رسانی به کشتی ها اجرایی شد که این امر موجب شد تا کشتی هایی که در داخل بندر پهلو گرفته اند برای کاهش آلودگی صوتی و محیط زیستی از دیزل ژنراتور استفاده نکنند این اقدام با توجه به واقع شدن بندرانزلی در داخل شهر می تواند در زمینه کاهش آلودگی تاثیر گذار باشد.

وی در رابطه با اسکله شماره ۱۰ مجتمع بندری انزلی و موضوع مطرح شده در زمینه تخریب آن نیز گفت: هرگونه تصمیمی که در رابطه با اموال دولت است باید بر مبنای کار علمی باشد لذا ارزیابی هایی انجام شده برای اسکله ها و موج شکن بر اساس کار علمی بوده و برای اینکه تصمیم منطقی گرفته شود علاوه بر محدوده ای که ارزیابی و عمق سنجی می شود باید یک مشاور ذیصلاح بی طرف هم گرفته شده و مطالعات لازم انجام و در جلسه ای که با محیط زیست برگزار می شود(در خصوص موضوعات مربوط به تالاب انزلی) تصمیم‌گیری  منطقی انجام خواهد شد.  

وی خاطر نشان کرد: ابتدا باید بستر تصمیم سازی را بر مبنای مطالعات علمی انجام داده و خروجی آن تصمیم منطقی هر آنچه باشد دولت انجام می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha