۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱
کد خبر: 83199791
T T
۰ نفر
40ميلياردريال تجهيزات مقابله با آلودگي نفتي چابهارخريداري شد

چابهار- ايرنا- مديركل بنادر و دريانودردي سيستان و بلوچستان گفت: 40 ميليارد ريال تجهيزات براي مقابله با آلودگي هاي مختلف از جمله نفتي در بندر چابهار خريداري شد تا بتوان بخشي از مشكلات زيست محيطي دريا را مرتفع كرد.

بهروز آقايي روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين تجهيزات شامل ورق و بوم جاذب، انواع بوم مهار (ساحلي و رودخانه اي)، انواع اسكيمر (ديسكي، برسي و چاهكي)، انواع پاورپك (2/5 كيلو وات، 25 كيلو وات و 42 كيلو وات)، ژنراتور برق، مه پاش، دمنده، پمپ غليظ كش، تانك شناور و دستگاه شستشوي تجهيزات است.
وي بيان كرد: تجهيز بنادر به امكانات پيشرفته پاكسازي و مقابله با آلودگي نفتي در دريا يكي از اهداف سازمان بنادر ودريانوردي است.
وي افزود: اين اقدام در راستاي ارتقاء سطح ايمني و حفظ محيط زيست دريايي انجام مي شود.
وي با بيان اينكه در مانورهاي مقابله با آلودگي نفتي دريا مي توان آمادگي پرسنل مرتبط با فعاليت هاي مقابله با آلودگي نفتي در هنگام مواجهه با سوانح بزرگ، برنامه ريزي و كنترل عمليات را ارزيابي كرد، افزود: اقدامات تيم پيشگيري و مقابله با آلودگي دريايي در حفظ محيط زيست دريايي و جلوگيري از انتشار آلاينده هاي ناشي از كشتي ها به دريا و اهتمام اين تيم در برگزاري مانورهاي مقابله با آلودگي هاي دريايي در بندر چابهار رضايت بخش است.
وي ادامه داد: اداره كل بنادر و دريانوردي استان با آماده سازي تيم مقابله با آلودگي به همراه تجهيزات روز دنيا بصورت 24 ساعته آماده مقابله با هر گونه آلودگي در سريعترين زمان ممكن است.
مديركل بنادر و دريانودردي سيستان و بلوچستان افزود: به منظور پيشگيري و مقابله با آلودگي تلفن 1550 بدون پيش شماره و از طريق كليه خطوط اپراتورهاي تلفن همراه به صورت شبانه روزي آماده پاسخ گويي به هموطنان است.
آقايي همچنين به رشد تخليه و بارگيري بندرشهيد بهشتي در چابهار اشاره و خاطرنشان كرد: براي نخستين بار نگله هاي سنگين واحدهاي پتروشيمي توسط تجهيزات ساحلي مستقر در بندر شهيد بهشتي از يك فروند شناور بارج تخليه شد.
وي تصريح كرد: بندر شهيد بهشتي چابهار با تجهيزات روز دنيا قابليت بارگيري و تخليه هر نوع كشتي و كالا را دارد و اين محموله هاي فوق سنگين با وزن بيش از 250 تن با استفاده از تجهيزات استراتژيك تخليه و بارگيري طرح توسعه بندر شهيد بهشتي چابهار در هشت ساعت انجام شد.
وي گفت: رشد و توسعه پايدار بر پايه اقتصاد دريا محور از اولويت هاي وزارت راه و شهرسازي و سازمان بنادر و دريانوردي است و رقابت پذيري كالاهاي ترانزيتي و توسعه اقتصادي و تجاري كشورهاي همسايه از طريق بهره گيري از قابليت هاي ساختاري و مزيت هاي جغرافيايي بندر چابهار، به عنوان يكي از بزرگترين بنادر اقيانوسي منطقه در رونق اقتصاد دريا محور منطقه تاثيرگذار است.
وي ادامه داد: افتتاح و بهره برداري فاز نخست طرح توسعه بندر شهيد بهشتي در شرايط كنوني اولويت اصلي جذب سرمايه گذار، ايجاد ترافيك بار و راه اندازي خطوط مختلف كشتيراني است.
3043 **6081