۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱
کد خبر: 83200170
T T
۰ نفر

خیرین امسال 58 مدرسه در كردستان ساختند

۱۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱
کد خبر: 83200170
خیرین امسال 58 مدرسه در كردستان ساختند

سنندج - ایرنا - رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان كردستان گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز امسال در استان كردستان با هزینه 350 میلیارد ریال 58 مدرسه ساخته اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم حسامی روز چهارشنبه در جریان افتتاح مدرسه 6 كلاسه روستای بندول از توابع بخش مركزی شهرستان سروآباد اظهار داشت: پیشتر خیرینی از دیگر استان های كشور در كردستان به ساخت مدرسه می پرداختند اما در چند سال اخیر 40 درصد از مدارس ساخته شده در استان مربوط به خیرین خود استان كردستان است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان كردستان یادآور شد: سرشناس ترین خیر صدر هاشمی نژاد است كه امسال برای مجتمع آموزشی فرهنگی سنندج بیش از هزار و 400 میلیارد ریال را تقبل كرده است.
وی گفت: مصلی نژاد یكی دیگر از خیرین هم برای ساخت مدرسه 12 كلاسه شهر سنندج 60 میلیارد ریال هزینه كرده است كه بسیار ارزشمند و ستودنی است.
حسامی با بیان اینكه اعتبارات دولتی جوابگوی حل مشكلات آموزش و پرورش نیست، بر لزوم ورود خیرین به امر مدرسه سازی تاكید و اضافه كرد: در حال حاضر بیش از 300 مدرسه تخریبی و نیازمند بازسازی در استان كردستان وجود دارد.
مدیر كل نوسازی مدارس استان كردستان هم در این مراسم اظهار داشت: مهر امسال، هفته دولت و ایام الله دهه فجر 58 مدرسه در قالب 250 كلاس درس، یك زبان سرا و یك نمازخانه توسط اداره كل نوسازی مدارس استان كردستان ساخته شده تحویل آموزش و پرورش شده است.
احمدی افزود: تمام كلاس های درس تحویل داده شده به امكانات و تجهیزات روز مجهز و هوشمند سازی شده اند.
سرپرست آموزش و پرورش شهرستان سروآباد نیز با تقدیر و تشكر از خیرین مدرسه ساز استان كردستان گفت: به همت خیرین مدرسه ساز امسال 2 مدرسه یك كلاسه در روستای دزوند سفلی و مدرسه 6 كلاسه روستای بندول احداث شد.
احمد مرادی افزود: سال گذشته نیز یك مدرسه 6 كلاسه در شهر سروآباد به همت خیرین مدرسه ساز احداث شد كه برای سال آینده نیز ساخت سه مدرسه در روستاهای ذكریان، رزاب و پایگلان توسط خیرین مدرسه ساز احداث می شود.
به گزارش ایرنا، در ششمین روز از دهه فجر مدرسه 6 كلاسه روستای بندول در زمینی به مساحت هزار و 56 متر مربع با اعتبار 10 میلیارد ریال افتتاح شد.
این مدرسه در 2 طبقه برای دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول توسط بنیاد علوی با مشاركت اداره كل نوسازی استان كردستان احداث شد.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مركزی و هورامان و بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 كیلومتری از سنندج مركز استان كردستان واقع شده و 24 كیلومتر مرز با كشور عراق دارد.
7354 /3034