۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۴۵
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84794185
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ورود خیرین به مدرسه سازی امری ضروری است

۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۲۰:۴۵
کد خبر: 84794185
ورود خیرین به مدرسه سازی امری ضروری است

سنندج- ایرنا- فرماندار شهرستان سروآباد با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی در حوزه آموزشی گفت: ورود خیرین به مدرسه سازی امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن زارعی عصر روز یکشنبه در آیین افتتاح مدرسه سه کلاسه روستای تفلی بخش مرکزی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که مدرسه سازی جهادی مقدس است اظهار داشت: مدرسه سازی ذخیره‌ای ارزشمند برای سعادت دنیوی و اخروی است و خوشا به حال کسانی که در این امر خیر مشارکت دارند.

وی با تقدیر و تشکر از خیر مدرسه ساز روستای تفلی افزود:‌ باتوجه به کمبود اعتبارات در بخش دولتی به ویژه در حوزه آموزش و پرورش ، احداث مدارس جدید یکی از دغدغه هاست ولی خیران نیک اندیش با پیشقدم شدن در این حوزه کمک بسیار مهمی به حوزه آموزشی و تربیتی کشور می‌کنند.

فرماندار شهرستان سروآباد به مشکلات آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مشکلات حوزه آموزش و پرورش شهرستان کمبود فضاهای آموزشی و مدارس تخریبی است که امیدواریم با حضور خیرین نیک اندیش بتوانیم این مشکلات مهم را در حوزه آموزشی برطرف کنیم.

مدیر آموزش و پرورش سروآباد نیز این مراسم، گزارشی از مشخصات و ساخت این واحد آموزشی ارائه داد و گفت: دبستان سه کلاسه روستای تفلی با مشارکت خیر مدرسه ساز ، توسط اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شده است.

دلسوز خالدی با بیان اینکه ساخت این فضای آموزشی از سال ۱۴۰۰ آغاز و طی یک سال آماده و در خرداد ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید، گفت : برای احداث این مدرسه در مجموع مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تعداد ۶۳ دانش آموز در این مدرسه مشغول تحصیل می شوند ادامه داد: کل مساحت زمین این پروژه آموزشی ۴۲۰ متر مربع و مساحت زیر بنای  ۱۴۷ متر مربع می باشد.

ابراهیم حسامی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز ضمن تقدیر و تشکر از خیر مدرسه ساز جهت کمک در ساخت این مدرسه ، تاکید کرد: امیدواریم در هیچ نقطه ای از استان ، منطقه ای به نام محروم وجود نداشته باشد لذا از همه خیران و توانمندان تقاضا داریم در حد توان خود نسبت به رفع مشکلات آموزشی اقدام کنند تا شاهد محرومیت تحصیل برای هیچ دانش آموزی نباشیم.

دبستان ۳ کلاسه مرحومه حاجیه مهیندخت بختیاری روستای تفلی شهرستان سروآباد با مشارکت سرکار خانم مرجان عبیدی خیر مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس استان کردستان ساخته شده است.

در مراسم افتتاح این مدرسه فرماندار سروآباد، مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کردستان، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ، جمعی از مسئولین شهرستانی، امام جمعه، شورای اسلامی و دهیار و مردم روستای تفلی حضور داشتند.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان با ۵۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha